Leoni România vrea să închidă fabrica din Luduş şi să mute cei 200 de angajaţi la Bistriţa sau Arad, în urma scăderii comenzilor din partea industriei auto.
Compania dă vina pe cererea scăzută din piaţă, determinată de reducerea subvenţiilor pentru maşini electrice, decizie care a dus la vânzări mai puţine pentru acestea după ce Comisia Europeană a pus presiune pe toţi constructorii să investească în noi tehnologii, fără a impulsiona investiţii şi în reţele de încărcare pentru acestea.
„Economia mondială a suferit transformări semnificative în ultima perioadă din cauza situaÅ£iei geo-politice globale. PiaÅ£a producătoare de maÅŸini este ÅŸi ea afectată din punctul de vedere al rutelor de distriÂbuÅ£ie, dar ÅŸi al scăderii producÅ£iei, ceea ce duce la o cerere scăzută a părÅ£ilor componente. De asemenea, proÂducătorii auto sunt nevoiÅ£i să facă tranziÅ£ia de la motoarele pe benzină ÅŸi motorină la cele hibride ÅŸi electrice, dar subvenÅ£iile pentru maÅŸinile electrice au scăzut în toate ţările europene, ceea ce nu încurajează vânzarea lor", au spus reprezentanÅ£ii Leoni într-un comunicat de presă.
În martie 2024, potrivit datelor ACEA - Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile, înmatriculările maşinilor electrice au scăzut cu peste 11% faţă de martie 2023, la circa 134.000 de unităţi, iar cota lor de piaţă s-a redus de la 13,9% la 13%.
Oficialii companiei explică faptul că "în acest context, dar şi în contextul economic general, la nivelul grupului Leoni, au avut loc o serie de analize amănunţite care au evaluat eficienţa operaţiunilor. După discuţii îndelungate, a identificat o nevoie de flexibilizare a modului în care lucrează, pentru a ţine pasul cu cerinţele pieţei auto. Decizia detaşării angajaţilor din Luduş către alte fabrici Leoni din România, respectiv la fabricile din Arad si Bistriţa, a fost luată ca urmare a reducerii drastice a comenzilor pentru fabrica din Luduş şi având în vedere dorinţa noastră de a păstra toţi aceşti angajaţi valoroşi în cadrul companiei".