Companii

Kaufland a cumparat un teren de un mil. dolari in Targoviste

17.11.2004, 00:00 97

Kaufland Romania a cumparat un teren de 17.186 mp, in Targoviste, achizitia depasind 1 milion de dolari. Terenul intravilan si cladirile aferente au fost cumparate de la societatea Upet Targoviste.
Kaufland, marca rezervata de puternicul grup german de retail Schwarz pentru hypermarketuri, detine deja pe piata romaneasca peste 20 de locatii destinate acestui tip de magazine.
La sfarsitul lunii iulie, fabrica de sapun Stela din Bucuresti (langa Bucur Obor) a fost demolata, terenul disponibil urmand a fi folosit pentru constructia unui hypermarket Kaufland.
Reprezentanti ai consiliilor locale din Timisoara, Targu Mures si Targu Jiu precizasera anterior ca grupul german a achizitionat sau este interesat de achizitia unor terenuri pentru a dezvolta hypermarketuri Kaufland.
Anul viitor urmeaza sa se mai deschida in Brasov (in zona situata la iesirea spre Bucuresti), potrivit informatiilor administratiei locale, un magazin discounter de mare suprafata Kaufland.
Primele magazine Kaufland ar putea sa apara pe piata romaneasca in primavara anului viitor.
Grupul german, care detine si marca Lidl (magazine tip discounter de suprafete mici) manifesta un interes din ce in ce mai mare pentru piata romaneasca de retail care a intrat de cativa ani in atentia marilor jucatori din domeniu, in contextul unor rezultate bune inregistrate de cei prezenti deja pe piata.
Spre deosebire concurentii in domeniu, grupul german este foarte agresiv in dezvoltarea conceptului sau de hypermarket Kaufland si cel de magazin discounter Lidl. Cel mai bun exemplu in acest sens este piata poloneza, unde Kaufland a intrat in a doua jumatate a anului 2001, insa pana la sfarsitul anului trecut ajunsese la 30 de hypermarketuri. Aceeasi strategie a fost folosita atat in Cehia cat si in Slovacia, unde Kaufland detine locul intai pe piata din punct de vedere al numarului de magazine (peste 50 in Cehia si 22 in Slovacia).
Mai mult, Lidl Ungaria va deschide joi 12 puncte de lucru in mai multe orase din Ungaria, conform The Budapest Sun. Conform unui oficial ungur, se asteapta ca firma sa detina in Ungaria, la maturizare, intre 100 si 150 de magazine tip discounter.
Potrivit analistilor pietei de retail M+M Planet Retail, grupul Schwarz, cu sediul in Neckarsulm, sudul Germaniei, este cel mai agresiv retailer, in termeni de crestere a numarului de magazine si de majorare a vanzarilor.
In 2003, grupul Schwarz a avut o cota de piata de 33,7% din piata magazinelor de retail, cu vanzari de 4,1 miliarde de euro, piata totala din Europa fiind evaluata la 12,17 miliarde de euro.
dan.zavoianu@zf.ro