Companii

Lafarge a ajuns la o crestere de „0-5%” la ciment. Adio cresteri de 30-40%

21.02.2010, 23:15 28

Grupul francez Lafarge, cel mai mare jucator de pe piata localade ciment, estimeaza pentru acest an o crestere a vanzarilor involum de doar 0-5%, dupa o scadere puternica de 34% in 2009 dincauza reducerii cererii pe fondul crizei economice. Consumul deciment este unul dintre cei mai importanti indicatori din economie.In perioadele de boom, cererea de ciment inregistreaza avansuriputernice, in timp ce in recesiune este una dintre primeleafectate, asa cum s-a intamplat in 2009, cand piata a scazut cu30%.

"Speram ca stabilizarea situatiei politice, scaderea dobanzilorsi inceputul unor lucrari de infrastructura vor duce la o anumitarevenire a pietei. Vizibilitatea ramane totusi foarte limitata", adeclarat pentru ZF Phillipe Platon, directorul financiar al LafargeCiment, subsidiara locala a grupului francez.

Compania a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 242,8 mil.euro, in scadere cu 34,4% fata de 2008, fiind totodata si primul ande la intrarea pe piata romaneasca in care francezii inregistreazao scadere a profitului. In raportul anual al grupului, prezentat lasfarsitul saptamanii trecute la Paris, nu au fost facute referirisi la evolutia profitului pe piata locala, insa in 2008 LafargeCiment se afla pe locul 5 in topul celor mai profitabile companiidin Romania, cu 163,9 mil. euro.

Grupul Lafarge, cu afaceri anuale de 15,8 mld. euro, a intrat pepiata locala in 1997 prin achizitii si detine doua fabrici deciment la Medgidia si Hoghiz, precum si o statie de macinare laTargu-Jiu. Piata constructiilor a scazut anul trecut cu 17%, panala 12 mld. euro, dupa ce in ultimii ani a fost unul dintremotoarele de crestere ale economiei, fapt care s-a resimtit si inProdusul Intern Brut, care s-a redus cu 7,2%.