Companii

Logan va ramane mult timp liderul low-cost in Europa, spune un vicepresedinte al grupului german Bosch

Logan va ramane mult timp liderul low-cost in Europa, spune un vicepresedinte al grupului german Bosch

Rolf Leonhard, vicepresedinte executiv dezvoltare sisteme diesel, Bosch: Tata Nano, cu toate modificarile aduse pentru a respecta regulile impuse, nu va prinde pe o piata ca Europa. Este destinata Indiei si are ca tinta clienti care inainte au detinut un vehicul cu doua roti.

23.06.2009, 00:00 105

Reprezentantii grupului german Bosch, unul dintre principalii furnizori Renault si Dacia, apreciaza ca modelul Logan va ramane pe primul loc in topul european al vanzarilor auto cu un nivel de pret de 10.000 de euro in ciuda concurentei venite din partea Tata Nano sau a modelelor pregatite pentru acest segment de catre constructorii auto japonezi sau europeni.

„Logan va ramane mult timp pe locul intai in segment pentru ca Renault a gandit bine acest proiect si a ocupat deja o pozitie buna. Vor veni si alti competitori, cu modele noi, dar Logan va avea avantajul primului venit", a explicat Rolf Leonhard, vicepresedinte executiv dezvoltare sisteme diesel Bosch. In luna mai, Dacia a inregistrat cel mai mare ritm de crestere al vanzarilor in Europa
Bosch furnizeaza componente pentru electronica motorului catre Dacia. Bosch a realizat o cifra de afaceri de 161 milioane euro pe piata din Romania in 2008 . Reprezentantul Bosch a amintit de puternica concurenta venita din partea modelului Tata Nano, dar a specificat ca acesta nu va avea succes pe alte piete decat cea indiana. In India, modelul Logan asamblat de Renault in parteneriat cu Mahindra este perceput ca un automobil „de lux" fata de Tata Nano, care este achizitionat la mai putin de jumatate din costul unui Logan.
„Tata Nano, cu toate modificarile aduse pentru a respecta regulile impuse, nu va prinde pe o piata ca Europa. Este destinata Indiei si are ca tinta clienti care inainte au detinut un vehicul cu doua roti", a apreciat Leonhard.
Proiecte noi pentru Dacia
Odata cu introducerea normelor de depoluare Euro 6, in intervalul 2011 - 2012, Bosch ar putea colabora cu Dacia si pentru sistemele de injectie pentru motoarele diesel. In prezent sistemul de injectie utilizat pentru motoarele 1,5 dci ce echipeaza Logan provine de la producatorul de componente auto Delphi.
„In viitor, cu normele Euro 6, vom furniza pe langa sistemele electronice pentru motor si sistemele de injectie pentru motorizarea diesel. In cazul motoarelor pe benzina stim ca Dacia colaboreaza cu furnizorul Continental", a spus Leonhard.
Bosch apreciaza ca pe termen mediu vanzarile de automobile diesel la nivel european pot ajunge la 60% din totalul masinilor noi inmatriculate. Limita minima a fost previzionata de Bosch la 40% din totalul vanzarilor de automobile noi. In prezent circa 46% din vanzarile lunare de circa 1,3 milioane de autovehicule la nivel european sunt automobile diesel, potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor Europeni de Automobile (ACEA).
„Motorizarile diesel au potential mai mare decat cele pe benzina pentru reducerea consumului de carburant. Din cauza situatiei economice insa avem o descrestere a vanzarilor acestora", a spus Leonhard. El a explicat ca in perioada actuala preferintele consumatorilor sunt puternic influentate. Astfel, daca acestia urmareau achizitia unui SUV diesel sau o masina de clasa medie in final se decid asupra unei masini de clasa mica si cu motorizare pe benzina.
„Dieselul va continua sa creasca pentru ca pana in 2015 este posibil sa putem reduce consumul pana la 3 l /100 km chiar si pentru o masina de clasa compacta. Vom dezvolta in paralel tehnologiile hibride", a spus Leonhard.
Proiect de fabrica in CEE. Romania, posibil candidat
Bosch are un program de investitii de 500 de milioane de euro pentru dezvoltarea de noi sisteme de celule de baterii pentru motoarele electrice. Bosch estimeaza ca piata mondiala va ajunge la un potential de circa 500.000 de automobile electrice pana in 2015.
„O mare parte din acest buget este destinata constructiei unei fabrici de baterii pentru motoarele electrice in Europa Centrala si de Est. Discutam insa deocamdata cu clientii nostri, producatorii de automobile", a spus Wolf - Henning Scheider, presedinte al diviziei de sisteme de injectie pe benzina in cadrul Robert Bosch.
Robert Bosch a desfasurat in cursul anului trecut un studiu de fezabilitate pentru constructia unei fabrici, proiectul incadrandu-se intr-un program de evaluare de posibile situri de productie in regiune.
„Deocamdata avem o fabrica in Coreea de Sud, dar lucram la un proiect si in Europa, unde se va face si asamblarea finala. Proiectul pentru fabrica de asamblare finala va incepe in 2011", a spus Scheider.
Cel mai cunoscut proiect pentru un automobil hibrid la care lucreaza Bosch in prezent este cel pentru modelul Porsche Cayenne. Impreuna cu producatorul german de automobile Bosch a dezvoltat un sistem auxiliar de propulsie electric care completeaza sistemul clasic al motorului cu combustie interna.
Compania are in Romania, in Blaj, o fabrica ce produce tehnologie liniara, unde s-a finalizat recent constructia unei noi hale de productie. Programul de investitii de 30 de milioane de euro, care are termen de finalizare in 2010, va crea circa 140 de noi locuri de munca.