Companii

Metro renunta la programul non-stop din Capitala

26.02.2009, 17:12 81

Metro Cash & Carry, cea mai mare retea din comertul alimentar, cu vanzari de peste 1,6 miliarde de euro la nivel local, a anuntat ca isi reduce programul de operare in Capitala cu cinci ore pe zi, renuntand la orarul non-stop dupa un an si jumatate de la introducerea acestuia.

"Noul program nu va avea un impact asupra vanzarilor noastre, deoarece in acest interval orar (24-5 - n. red.) numarul clientilor era foarte scazut, intre 1 si 2% din totalul zilei respective", au declarat reprezentantii Metro Cash & Carry Romania. Cei mai importanti clienti ai retelei sunt magazinele traditionale, restaurantele si barurile, care in ultimele luni au fost afectate de limitarea accesului la credite pentru dezvoltare si pentru capital de lucru.
In ultimele 3-4 luni, retele de comert alimentar au dat primele semnale ca se pregatesc pentru un declin al apetitului de consum. Astfel, SPAR si G'Market au luat masuri drastice de eficientizare a afacerilor, reducandu-si suprafetele de vanzare prin inchiderea a doua magazine.
Masurile retailerilor de reducere a costurilor vin pe fondul diminuarii ratelor de crestere pe piata de profil. Potrivit datelor Institutului National de Statistica, cresterea vanzarilor in comertul cu dominanta alimentara (care include alimentele, bauturile si tutunul) s-a redus la 7% in ultima luna a anului trecut fata de decembrie 2007, adica un sfert din ritmul inregistrat in 2007 in aceeasi luna (dec. '07 fata de dec. '06). Pe ansamblul anului trecut, cresterea a fost de 11,4% fata de 2007, in scadere fata de avansul de 28% inregistrat in 2007 fata de anul anterior, potrivit aceleiasi surse.