Companii

Metro si-a bugetat pentru anul viitor incasari de 900 mil. euro

26.10.2004, 00:00 48

Metro Cash & Carry Romania, cea mai mare companie din domeniul comertului de pe piata romaneasca, va ajunge anul viitor la o cifra de afaceri de 900 de milioane de euro. Compania va depasi pentru a doua oara numarul de magazine anuntate ca obiectiv final al expansiunii sale pe piata romaneasca.
"Metro Cash & Carry Romani va atinge la sfarsitul anului 2005 o cifra de afaceri de circa 900 milioane de euro. Cresterea va fi realizata pe fondul deschiderii de noi magazine, dar si a majorarii cererii pe piata", a declarat directorul general al companiei, Dusan Wilms.
Compania a realizat anul trecut, potrivit propriilor raportari, o cifra de afaceri de 762 de milioane de euro, obiectivul anuntat pentru acest an fiind de 800 de milioane de euro.
Metro a deschis ieri al 20-lea magazin al sau de pe piata romaneasca, in urma unei investitii de 15 milioane de euro, aceasta fiind in general investitia medie implicata de un magazin cash & carry al grupului german.
?Brasovul este primul oras din provincie in care deschidem al doilea magazin, urmand sa facem acest lucru si la Constanta, unde am observat ca numarul de firme s-a dublat fata de anul in care am facut prima investitie acolo", a precizat Wilms.
El a adaugat ca grupul german analizeaza si posibilitatea de extindere in mai multe orase mari, Timisoara fiind urmatoarea locatie unde se va deschise inca un magazin, dupa Constanta. Pe langa Timisoara si orase precum Cluj-Napoca, Galati sau Craiova ar urma sa aiba cate doua magazine Metro. In privinta oraselor mai mici, Wilms a precizat ca nu exista inca un plan de extindere.
Metro este primul grup international din domeniul comertului care a intrat pe piata romaneasca, deschizand primul magazin de tip cash & carry in anul 1996. In primii ani ai activitatii compania deschidea unul sau doua magazine cash & carry pe an, stabilindu-si un obiectiv de zece magazine.
In ultimii patru ani, Metro Cash & Carry si-a accentuat ritmul de dezvoltare, deschizand cate patru magazine in fiecare din ultimii trei ani, obiectivul final anuntat fiind de 20 de magazine.
"Expansiunea din Romania ar fi trebuit sa se ridice la 20 de magazine insa succesul pe care l-a avut grupul a determinat depasirea acestui numar", a mai spus Wilms.
La sfarsitul acestui an compania va ajunge la 21 de magazine, iar numarul va creste cu siguranta anul viitor, avand in vedere planurile anuntate de oficialul Metro. Grupul german Metro va deschide in luna decembrie a acestui an si primul magazin din Republica Moldova, filiala din romani urmand sa furnizeze suportul necesar pentru aceasta extindere.
Singurul concurent direct al Metro pe piata romaneasca este, pentru moment, un alt grup german, Selgros, care opereaza sapte magazine cash & carry in Bucuresti si provincie.