Companii

Nestle si-a redus pierderile

28.06.2006, 18:55 26

Compania Nestle Romania, unul dintre principalii jucatori de pe piata bunurilor de larg consum, a realizat anul trecut pierderi de 0,89 mil. euro (3,2 mil. lei), cu peste 70% mai putin fata de anul precedent, conform datelor publicate in Monitorul Oficial.
In acelasi timp, cifra de afaceri a companiei s-a ridicat anul trecut la 71,7 mil. euro (260 mil. lei), in crestere cu 32% fata de perioada anterioara. Evolutia s-a datorat in principal cresterii puterii de cumparare si unei campanii de promovare inedite a marcii de produse culinare Maggi, potrivit declaratiilor anterioare ale oficialilor companiei.
Astfel, una dintre cele mai importante cresteri, peste 40% la nivelul intregului an, le-a inregistrat marca Maggi (baze pentru mancaruri, supe instant).
In lei, cresterea afacerilor Nestle Romania a fost anul trecut de 25%, in linie cu estimarile de la inceputul anului ale reprezentantilor.
"Cresterea cifrei de afaceri din 2005 comparativ cu anul precedent se bazeaza pe strategia de investitii pe termen lung, incluzand extinderea fabricii din Timisoara", a declarat Paul Nuber, manager general Nestle Romania.
Estimarile companiei pentru acest an sunt de continuare a cresterii pe piata romaneasca, cu un ritm de 15-20%, fiind posibila chiar intrarea pe noi segmente de piata in categoriile in care sunt deja prezenti.
Nestle Romania este filiala locala a Nestle Elvetia, cea mai mare companie din domeniul alimentar la nivel mondial. Nestle este prezent pe piata din Romania din anul 1995, prin lansarea pe piata a marcilor Nescafe, Maggi si Nesquik. In anul 2000, Nestle a cumparat fabrica de napolitane Joe de la Timisoara, iar in 2005 compania a achizitionat la nivel international divizia de inghetata a producatorului grec Delta Ice Cream, care are o unitate de productie si in Romania, la Bucuresti.
Nestle Romania si-a propus astfel sa devina unul dintre cei mai importanti jucatori pe piata autohtona a inghetatei, estimata anul trecut la peste 35 mil. euro. Desi Nestle este unul dintre principalii jucatori pe piata inghetatei din Europa, Nestle Romania nu importa pana acum marci de inghetata, acestea fiind aduse de importatori independenti pe piata autohtona, printre care comapania de distributie Bock Impex din Arad.
Printre brandurile Nestle aflate in portofoliul companiei pe piata din Romania se numara cafeaua Nescafe, bazele pentru mancaruri si supele Maggi, napolitanele Joe, cerealele pentru mic dejun Nesquik, Chocapic, Cini Minis, Cornflakes, batoanele de ciocolata Kit Kat, mancarea pentru copii Nestle, alimentele pentru caini si pisici Purina, Darling, Friskies. Compania a investit anul trecut intr-o campanie de promovare ampla a produselor culinare Maggi, al caror principal concurent este Knorr (produs de Unilever).
Cele doua multinationale concureaza, alaturi de alte firme mai mici, pe o piata estimata in prezent la aproximativ 15 milioane de euro.
Pe segmentul napolitanelor, Nestle Romania concureaza cu jucatori mari precum Alka, European Food, iar pe segmentul cafelei instant cu marci ale Kraft Foods (Jacobs), Elite (Elite), Pan Foods Romania (Amigo).
Piata dulciurilor inregistreaza cresteri de la an la an, aliniindu-se tendintei ascendente a pietei bunurilor de larg consum. De asemenea, piata cafelei instant este pe un trend ascendent si devine tot mai dinamica, prin lansari de noi categorii de produse, precum cafeaua instant la rece. In ultimii 5 ani, vanzarile de cafea instant au crescut cu peste 80%, potrivit datelor institutului de cerecatri de piata GfK.