Companii

Planuri de dublare a retelei de cafenele Centro pana la finele anului

Planuri de dublare a retelei de cafenele Centro pana la finele anului

Teo Sebesanu: Investitia obisnuita pentru o cafenea este de 100.000 de euro, dar noi am investit 250.000 de euro

12.07.2006, 18:53 82

Lantul de cafenele Centro are in plan o extindere in acest an cu inca patru locatii, din care doua in provincie, a declarat pentru ZF Tinu Sebesanu, general manager al companiei Trend Hospitality, parte a grupului care controleaza si Centro.
Lantul isi va dubla astfel numarul de locatii. "Doua cafenele vor fi deschise sigur in 2006, din care una in Bucuresti", afirma Sebesanu.
Proaspat intrata pe piata Capitalei, reteaua de cafenele Centro numara pana in prezent patru locatii, printre care hotelul de cinci stele Howard Johnson sau noul sediu al Petrom de pe Calea Dorobantilor.
"Viziunea mea a fost sa facem o retea de cafenele doar in orase primare. Vor fi situate in locatii centrale, cu un standard inalt", spune Sebesanu. El a adaugat ca investitia pentru o cafenea se ridica la 250.000 de euro. Dintre cele patru noi locatii, doua vor fi in Bucuresti (una situata in zona Calea Victoriei) si doua in provincie.
"Centro este un brand local pe care l-am dezvoltat noi, iar acum am inceput sa il francizam", spune reprezentantul Trand Hospitality.
"Investitia obisnuita pentru o cafenea este de 100.000 de euro. Noi am investit 250.000 de euro, pentru ca am vrut materiale, mobilier si un sistem de sunet de calitate", explica Sebesanu.
In acest context, investitia pentru cele patru noi locatii se va ridica la circa un milion de euro. "Vrem doar opt cafenele in provincie, dar o parte dintre ele vor fi in sistem de franciza", a mai spus Sebesanu.
In Bucuresti, explica Sebesanu, s-a urmarit plasarea cafenelelor in zona "pietelor" (Piata Dorobanti, Piata Victoriei).
Dupa ce vor construi cafenele in principalele orase din tara, lantul ar putea sa se extinda si in zonele turistice.
Conceptul cafenelelor Centro implica si servirea de mic dejun si pranz. In principiu, o cafenea serveste micul dejun.
Lantul se afla in competitie cu locatii precum Gloria Jean's, Turabo Cafe sau City Cafe.
"Competitor poate fi orice cafenea, orice vinde o cafea poate se sa afle in competitie cu noi. Importanta este calitatea serviciilor", a mai spus oficialul.
Sebesanu a parasit la inceputul acestui an functia de general manager al hotelului bucurestean de cinci stele Howard Johnson Grand Plaza, in favoarea celei de general manager al companiei Trand Hospitality, care coordoneaza activitatile lantului hotelier Cendant in Romania. Lantul se afla pe piata autohtona cu brandurile Howard Johnson si Ramada.
Astfel, in Capitala exista cinci unitati sub branduri Cendant (dintre care doar doua functionale), anume hotelurile Howard Johnson si Ramada Majestic.
Compania a afiliat recent, in sistem de franciza, o unitate in Sibiu, care se afla in stadiu de constructie. Sebesanu spune ca urmareste extinderea lantului Centro si in acest oras.
"In Sibiu suntem in cautarea unei locatii centrale pentru o cafenea", afirma el.
Piata cafenelelor a fost foarte efervescenta in ultima perioada, cel putin doi jucatori internationali - Starbucks si Coffee Heaven - anuntandu-si intentia de a intra cu unitati la nivel local, ambele in sistem de franciza. Astfel, Starbucks va fi adusa pe piata de catre grecii de la Marianopoulos, care detin si franciza pentru magazinele Marks&Spencer, Beauty Shop si Sephora, iar Coffee Heaven de compania care controleaza lantul de restaurante de tip fast-food Snack Attack.
Pe de alta parte, jucatori din industria restaurantelor, cum este lantul La Mama, au hotarat sa intre pe acest segment. Catalin Mahu, omul de afaceri care controleaza lantul de restaurante La Mama, a deschis prima cafenea din portofoliu, sub brandul Cafepedia.