Companii

Primele semne bune in retail: Carrefour, plus 7,3% in T1

Primele semne bune in retail: Carrefour, plus 7,3% in T1
18.04.2010, 23:11 33

Carrefour, cel mai mare operator de hipermarketuri de pe piata,a raportat vanzari brute de 269 mil. euro in T1 la nivel local, increstere cu 7,3% fata de primele trei luni din 2009, si temperareadeclinului in unitatile mai vechi de un an.

Excluzand efectele expansiunii, vanzarile companiei s-audiminuat cu 2,3% in lei in intervalul mentionat, dupa ce inultimele doua trimestre din 2009 acestea inregistrau rate de declinin jurul a 11%.

Carrefour este primul retailer alimentar care raporteazavanzarile pe trimestrul intai. Compania a revenit pe crestere inacest an datorita expansiunii, desi in 2009 a franat puternicextinderea retelei sale de hipermarketuri in Romania.

"In ciuda dificultatilor economice pe aceste piete, vanzariletotale s-au majorat cu 0,6% in T1 in Grecia si cu 3,6% in Romania(in lei), comparativ cu primele trei luni din 2009, datoritamajorarii suprafetelor de vanzare operate pe cele doua piete", searata in raportul Carrefour.

Retailerul francez avea la finele lunii martie din acest an 22de hipermarketuri si 25 de supermarketuri in Romania.

In intervalul aprilie 2009 - aprilie 2010, Carrefour a deschisun hipermarket in centrul comercial Grand Arena din Capitala, dar ainchis o unitate in mallul Armonia Center din Braila, dupa deciziadezvoltatorului de a renunta temporar la acest proiect.

Dinamica pe segmentul supermarketurilor a fost mai mare, inintervalul mentionat fiind deschise 6 unitati Carrefour Market lanivel local, cu o suprafata totala de vanzare de circa 6.000 demetri patrati.

Compania franceza a franat brusc investitiile in expansiunea pepiata hipermarketurilor in 2009, dupa ce cu doar un an inainteinaugura 11 unitati de acest gen si anunta planuri de extindere cu7 magazine noi pe an pana in 2012.

Schimbarea de strategie a permis celor mai mari competitori aisai, Real si Kaufland, sa diminueze distanta fata de liderul pieteihipermarketurilor.

Francezii au raportat afaceri de 1,13 mld. euro (incluzand TVA)la nivel local in 2009, in scadere cu 4,6% fata de anul anterior,vanzarile retelei de hipermarketuri putand fi estimate la circa unmiliard de euro.