Companii

Producatorul brandy-ului Axapolis se pregateste pentru UE

20.12.2004, 00:00 303

Grupul de firme TGV Holding din Focsani, producatorul brandy-ului Axopolis, al vinurilor Dionysos si al marcii de vodca Kamarad estimeaza pentru acest an vanzari de aproape 20 de milioane de euro (780 mld lei), in crestere cu 5 milioane de euro fata de anul precedent (560 mld lei).
"Am lansat o campanie de repozitionare a brandyului Axapolis pentru ca dorim sa jucam un rol mai important pe piata bauturilor spirtoase, dar si pentru ca aderarea la UE bate la usa sI trebuie sa fim cat mai pregatiti", spune Ionut Marinescu, presedintele TGV Holding.
Compania reuneste activitatea firmelor Trust LF International, producatorul brandyului Axapolis si a producatorilor de vinuri General Product (vinuri la PET) si Vinexport Focsani (vinuri DOC-denumire de origine controlata si VS-vin superior sub marcile Dionysos si Weisser). Conform propriilor estimari, holdingul detine o cota de piata de 5-7% in segmentul mediu al bauturilor. "Dorim sa ajungem la o cota de piata de 20% in anul 2007, mai ales ca in ultimul timp ne-am extins distributia la nivel national", afirma Marinescu.
TGV Holding a lansat recent pe piata o bautura ready-to-drink - Axopolis no 5. "Pe aceasta piata dorim sa devenim lideri din punct de vedere al producatorilor locali. Este o piata in crestere puternica in strainatate, dar care la noi este inca la inceput. Totusi, previziunile pentru anii urmatori sunt foarte optimiste", sustine Marinescu.
Compania se va lansa la inceputul anului viitor si pe piata segmentului premium cu o marca de vodca - Red Star - si una de dry gin - Mc Allister. "In segmentul premium este o concurenta si mai puternica, dar si aici de dorim o cota de piata de 5%", spune Marinescu.
Grupul de firme din cadrul TGV Holding a investit in acest an 5 milioane de euro intr-o noua linie de imbuteliere si in modernizarea distileriei, carora li se adauga alte 4 milioane de euro in modernizarea capacitatilor de vinificatie ale Vinexport Focsani.
TGV Holding este o afacere detinuta de un grup de investitori autohtoni.
 Cresterea accizelor la alcool de la 150 de euro pe hectolitru la 280 de euro (urmand ca in 2007 acestea sa ajunga la 570 de euro pe hectolitru) a dus la o crestere semnificativa a preturilor in industria alcoolului.
stelian.negrea@zf.ro