FrieslandCampina şi Danone, unii dintre cei mai mari jucători de pe piaţa lactatelor, au înregistrat în primul semestru o scădere a afacerilor de circa 2%, în timp ce pierderile celor două companii au crescut cu mai mult de 100%.
Astfel, Danone - liderul pieţei - a avut în prima jumătate a acestui an o cifră de afaceri de 234 mil. lei, în scădere cu 1,9% faţă de perioada similară a anului precedent, şi o pierdere netă de 13,7 mil. lei, de şase ori mai mult decât în perioada similară a anului trecut. După rezultatele la şase luni, Albalact - singura companie cu acţionariat majoritar românesc din primii trei jucători de pe piaţă - este la o distanţă de 6 mil. lei ca afaceri de Danone. Albalact a ajuns anul trecut pe al doilea loc în topul celor mai mari jucători de pe piaţa lactatelor, după Danone. Albalact a avut în primul semestru afaceri de 228 mil. lei, cu 11,6% mai mult decât în primele şase luni din 2013, şi un profit net de 13 mil. lei.
FrieslandCampina a continuat şi ea şirul pierderilor din ultimii ani, înregistrând un minus de 33 mil. lei, de două ori mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului 2013.
Citiţi în continuare pe ZF Corporate:
- detalii despre rezultatele financiare ale companiilor de pe piaţa lactatelor
- ce spune Cornel Cărămizaru, directorul de vânzări al FrieslandCampina România, despre piaţa de profil şi evoluţia ei