Retail&Agrobusiness

Afacerile grupului Agricola au crescut cu peste 12% în primul semestru

Afacerile grupului Agricola au crescut cu peste 12% în...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

15.07.2016, 11:35 839

Grupul de firme Agricola, unul dintre cei mai mari jucători din piaţa cărnii de pui, a avut în primele şase luni ale acestui an o cifră de afaceri de circa 345 milioane de lei, în creştere cu 12,7% faţă de perioada similară a anului trecut.

Ritmul de creştere este pus pe seama avansurilor de vânzările companiilor din grup care realizează şi comercializează produse sub brandul Agricola, excepţie fiind Avicola Lumina Constanţa (unde se produc ouă consum), care înregistrează în primul semestru o diminuare a cifrei de afaceri cu 11% (cauzată în principal de scăderea preţului mediu de vânzare din piaţă) şi Agricola Magazine SRL (reţeaua de magazine AGRICOLA), cu  11%.

Astfel, Agricola Internaţional SA, cea mai importantă companie a grupului Agricola, în care sunt integrate lanţul de producţie al cărnii de pasăre şi operatorul logistic, a înregistrat în primele 6 luni o cifră de afaceri mai mare cu 17,6% faţă de cea realizată anul trecut, ajungând în prezent la circa 201,8 mil. lei.

„Cifra de afaceri a crescut datorită vânzărilor de carne de pui în creştere cu aproape 15% în volum (21.248 tone), comparativ cu perioada similară din 2015, în contextul menţinerii unui preţ mediu al pieţei la carnea de pasăre mai mic decât cel de anul trecut, atâîn piaţa internă, câşi pe piaţa europeană, influenţat de politicile regionale europene. Agricola şi-a asumat în continuare un program de creştere, care vizează depăşirea a 40.000 tone carne de pui comercializate şi creşterea cantităţilor de produse diferenţiatoare vândute (Puiul Fericit şi Puiul Fermierului, în special). Începând cu septembrie 2016, vom creşte din nou producţia de Pui Fericit, a declarat Grigore Horoi, preşedintele Agricola Bacău.

Cifra de afaceri a companiei Salbac a crescut în primele 6 luni cu 26%, ajungând la 59,7 mil. lei (faţă de 47,4 mil lei în 2015), în condiţiile în care vânzările la categoria salamuri crud-uscate realizate au înregistrat cea mai mare creştere: 31% creştere în valoare, respectiv 29% în volum. În acelaşi timp, grupa salamurilor fiert-afumate înregistrează o creştere a volumelor de 22%, respectiv o creştere valorică de aproape 18%. 
Menţinem tendinţa de creştere la grupa salamurilor crud-uscate, unde suntem lideri de piaţă. Salamul de Sibiu Agricola este în continuare lider detaşat în segment (o cotă de piaţă medie de 50%). În luna septembrie finalizăm o investiţie de aproape 5 milioane euro în dezvoltarea capacităţii busuness-ului de salamuri crud-uscate cu 80 tone lunar. Capacitarea celor 1000 de tone/ an este un obiectiv pe care conducerea companiei Salbac îşi propune să-l atingă până în 2018. Astfel, dacă în anul 2015 Salbac a vândut, în medie, 190 de tone de salamuri crud-uscate/ lună, estimările pentru 2016 indică o medie de 210 tone lunar, iar obiectivele stabilite sunt 240 tone/ lună în 2017, respectiv 270 tone/ lună în 2018. Actuala fabrică de salamuri crude Salbac va rămâne exclusiv pentru producerea Salamului de Sibiu AGRICOLA, noua capacitate care va fi pusă în funcţiune în luna septembrie, urmând să preia producţia celorlalte sortimente de salamuri crud-uscate”, precizează Grigore Horoi.   

Categoria semipreparate şi produse de tip ready-meal, obţinute la fabrica Europrod, a înregistrat în primele 6 luni o creştere a cifrei de afaceri de 29% (18,2 mil. lei, faţă de 14 mil lei în primul semestru din 2015). Vânzările acestor produse au înregistrat 17% creştere în volume, în special din exporturi îţările UE.