Cei mai mulţi antreprenori români aleg să-şi conducă singuri afacerile şi se feresc să delege atribuţiile de conducere unui director general fară acţiuni în cadrul companiei din cauza neîncrederii în viziunea pe termen lung pe care o poate avea acesta pentru companie. În ţările din Vest, unde noţiunea de antreprenor are o istorie mult mai îndelungată, neîncrederea apare în mult mai puţine cazuri decât în România.
„Un director general care nu a fost implicat în fondarea companiei sau care nu are acţiuni poate destul de greu să aibă o viziune strategică pe termen lung. Majoritatea privesc şi conduc business-ul având ca obiectiv strict atingerea unor ţinte financiare pe termen scurt, de maximum doi ani, fără să acorde atenţia necesară dezvoltării durabile şi extinderii strategice. Nu cred că este doar cazul nostru. Cred că în general, asta se întâmplă în fiecare companie“, spune Nawaf Salameh, CEO şi fondator al Alexandrion Goup, cel mai mare producător de băuturi spirtoase de pe plan local.