Bucureştiul a atras în ultimii 15 ani investiţii de circa 350-450 de mil. euro în deschiderea a 33 de hipermarketuri sub patru branduri, respectiv Kaufland, Auchan, Cora şi Carrefour. Alte trei magazine pe suprafaţă mare sunt în prezent în construcţie.
Din totalul celor 33 de magazine existente pe acest format, o treime sunt deschise în sectorul 6 al Capitalei, care găzduieşte cartierele dormitor Militari, Crângaşi şi Drumul Taberei. De altfel, aici a fost deschis şi primul hipermarkert din România, de către Carrefour în 2001.
„În sectorul 6 retailerii s-au înghesuit pentru că au existat mai multe platforme industriale disponibile, iar terenurile au fost mai ieftine decât în sectorul unu. Mai mult, în zonă sunt trei cartiere dormitor importante, respectiv Militari, Drumul Taberei şi Crângaşi, iar infrastructura şi nivelul de trai sunt mai bune decât în sectorul cinci“, spune Daniel Mocanu, directorul general şi acţionarul Daas, unul dintre cei mai importanţi furnizori de echipamente pentru retail şi HoReCa.
La polul opus se află sectoarele 1 (considerat a fi „casa“ românilor cu venituri peste medie) şi 5 (unul dintre cele mai sărace, cuprinzând cartiere precum Ferentari sau Rahova), cu trei magazine fiecare. Kaufland va deschide însă un magazin în cartierul Ferentari, urmând a duce numărul de hipermarketuri din sectorul 5 la patru.
„Zona de nord-vest (sectorul 1) se dezvoltă din toate punctele de vedere şi va atrage şi magazine de tip hipermarket. Este deja o destinaţie pentru proiecte rezidenţiale, iar infrastrucura „metroul - se dezvoltă, astfel că vor veni şi proiectele de retail“, mai spune Oana Iliescu.