În prezent turismul aduce mai puţin de 1% din PIB, respectiv 1,8 miliarde de dolari anual, de la 1,9 milioane de călători străini.
La polul opus, ţări precum Grecia sau Bulgaria au reuşit să îşi dezvolte turismul astfel încât acesta să devină un pilon de bază al economiei, cu o contribuţie anuală de circa 7,5%. Campioană europeană este însă Croaţia, cu 17,3% contribuţia turismului în PIB, potrivit calculelor ZF pe baza datelor Organizaţiei Mondiale a Turismului şi ale FMI.
Dacă piaţa locală va deveni o destinaţie turistică de top, care va reuşi să atragă atât turişti locali cât şi străini şi totodată îşi va dezvolta infrastructura de profil, atunci în economie ar putea intra anual 10-15 mld. dolari, potrivit estimărilor ZF. Estimările ZF pleacă de la o pondere de 5-7% a turismului în PIB şi de la un nivel al produsului intern brut de circa 200 mld. dolari, cât în 2014.