Companii

SBS a cumparat Prima, KissFm si StarFM

03.03.2005, 00:00 31

Compania europeana de media SBS Broadcasting si-a marit numarul de actiuni la Prima TV pina la 86% si a achizitionat posturile radio KissFM si StarFM, intreaga tranzactie ajungand la suma totala de 30,3 mil. euro, informeaza un comunicat al companiei.


Pentru a ajunge sa detina 86% din Prima TV, SBS a achizitionat indirect 48,8% din actiuni si si-a asumat pentru 7,8 mil. euro datoriile postului, de la Romanian Investment and Development, firma detinuta de Cristian Burci, fostul partener roman al SBS.


Posturile de radio au fost achizitionate pentru 22,5 mil. euro de la MG Media Group Holding S.A. Consiliul Concurentei trebuie sa-si dea acordul in legatura cu aceasta preluare.


La conducerea operatiunilor din Romania ale SBS au fost desemnati Cristoph Buerge, ca Chief Operating Officer (director operational), si Peter W. Thrane, pe postul de Chief Financial Officer (director financiar). Peter W. Thrane a ocupat anterior functia de Chief Financial Officer al SBS pe piata daneza de televiziune, iar Buerge a fost membru al echipei manageriale a postului de televizune TV2, detinut de SBS in Ungaria. Cristian Burci, Chief Executive Officer (director executiv) al Prima TV, s-a retras.


Markus Tellenbach, CEO al SBS Broadcasting, a declarat ca cei doi manageri alesi reprezinta "pilonii de baza" ai intentiei companiei de a creste cota de piata a celor trei posturi si de a mari profitabilitatea operatiunilor din Romania. Postul Prima TV a fost lansat in 1997, iar in prezent poate fi receptionat de 89% din populatia urbana a Romaniei. In ianuarie 2004, Prima TV ocupa cea de a patra pozitie in topul celor mai vizionate posturi TV comerciale, cu o cota de piata in prime time de 7,2%. In 2004, Prima TV a inregistrat venituri de 9,8 mil. euro si pierderi operationale de 2,4 mil. euro.



Primul loc pe piata este ocupat de PRO TV, urmat de Antena 1 si TVR 1.



Lansat in 2003, KissFM detine 34 de licente locale si sapte posturi afiliate. Postul de radio a inregistrat o cota de piata de 22% pentru publicul urban cu varste intre 15 si 44 de ani. Radio Star, lansat tot in 2003, detine 14 licente locale de radio si opt posturi afiliate. Cota lui de piata pentru publicul urban 15-44 de ani este de 3%.



Veniturile cumulate obtinute in 2004 de cele doua posturi de radio sunt estimate la 5,5 mil. euro, iar profitul se ridica la 2,5 mil. euro.



Conform estimarilor revistei Media&Advertising, publicatia agentiei de presa Mediafax, veniturile nete de publicitate pe piata romaneasca s-au situat anul trecut intre 193-202 mil. euro, din care pe partea de TV intre 117-121 mil. euro. Piata de publicitate pe radio s-a situat intre 10-11 mil. euro.



SBS Brodcasting este o companie europeana de radio si televiziune cu operatiuni in Europa Centrala si de Vest. Printre tarile in care SBS dezvolta operatiuni in mod curent se numara: Belgia, Danemarca, Grecia, Ungaria, Olanda, Norvegia, Romania si Suedia.



Tranzactia s-a finalizat, potrivit lui Cristian Burci, chiar in cursul noptii de marti spre miercuri. "A fost o experienta foarte interesanta", a declarat el. Burci a spus ca este posibil sa ramana in domeniul media, urmand sa-si anunte in curand viitoarele proiecte. Intrebat care ar putea fi viitoarele mutari ale noilor proprietari ai postului, Burci a declarat ca acestia "probabil incearca sa se aseze in scaune si sa vada ce au de facut".