Companii

Schimbari in magamentul Tuborg: Sheps pleca in Bulgaria, Shaine urca

07.05.2004, 00:00 51



Isaac Sheps, presedintele producatorului de bere Tuborg Romania - parte a grupului danez Carslberg, va parasi functia pe care o ocupa in prezent pentru a prelua conducerea afacerilor Carlsberg in Bulgaria, unde danezii au cumparat anul trecut doua fabrici.



Functia de presedinte al Tuborg Romania va fi preluata de Shachar Shaine, care a ocupat in ultimii cinci ani postul de vicepresedinte de vanzari si marketing al companiei.



Isaac Sheps a condus Tuborg Romania in ultimii cinci ani, aducand compania de la o cota de piata de sub 1% la circa 8% in prezent. Tuborg Romania este - cu marcile Carslberg, Tuborg si Skol - al patrulea jucator de pe piata romaneasca a berii si unul din primii doi competitori de pe segmentul marcilor premium international si superpremium.



"Cand am venit in Romania, stiam ca am la dispozitie trei ani pentru a alcatui o echipa puternica si pentru a construi o afacere performanta. Acum, dupa cinci ani si jumatate, cand marcile companiei ocupa deja un segment important pe piata romaneasca, consider ca experienta din Romania a fost una dintre cele mai placute provocari din ultimii 20 de ani din cariera mea. Sunt convins ca las in urma un competitor serios pe piata berii din Romania, o companie matura", spune Sheps.



Sheps va ramane implicat in afacerile grupului din Romania, ca membru al consiliului de conducere, continuand sa reprezinte si in viitor grupul Carlsberg la intalnirile oficiale.



Tuborg Romania a investit pana in prezent 85 de milioane de dolari in constructia si extinderea unei fabrici de bere langa Bucuresti. Fabrica a fost pusa in functiune in 1998 si are in prezent o capacitate de productie de 1 milion de hectolitri pe an.



Piata romaneasca a berii, una dintre cele mai concurentiale din Europa, s-a ridicat anul trecut la 12,8 milioane de hectolitri sau 500 - 550 milioane euro.



Principalii competitori ai Tuborg pe piata romaneasca sunt Brau Union - parte a grupului Heineken, cu o cota de 32% anul trecut, Interbrew - 15,4% si SABMiller - 15,3%



In timpul mandatului lui Sheps, vanzarile Tuborg Romania au crescut cu 400% iar numarul angajatilor companiei s-a triplat.



Sub conducerea lui Sheps, compania a aplicat o strategie dedicata cresterii pe segmentele premium international si superpremium, aproape inexistente pe piata romaneasca inainte de 1998.



Prin lansarea si cresterea marcilor Tuborg si Carlsberg, compania a ajuns sa domine, alaturi de Interbrew Romania (cu marcile Stella Artois si Beck's), segmentele de varf ale pietei.



Carlsberg este al cincilea producator de bere la nivel mondial. laurentiu.ispir@zf.ro