Florian Mihuţ, directorul general şi acţionarul majoritar al transportatorului orădean de marfă Frigoexpres, intrat în insolvenţă în vara lui 2013 şi aflat în plin proces de reorganizare, spune că 60-70% din cifra de afaceri a companiei se asigură din transportul mărfurilor de import, la temperatură controlată, restul fiind asigurat de transportul mărfurilor de export.
„Camioanele transportă din ţările europene spre România mărfuri la temperatură controlată, precum carne, lapte, legume, fructe. Din ţară, camioanele pleacă pline cu mărfuri precum substanţe chimice sau alte materii care nu au nevoie de temperatură controlată“, a declarat Florian Mihuţ pentru ZF.
Compania de transport se află în plin proces de reorganizare, care se va finaliza la sfârşitul lui 2018. Frigoexpres a renunţat anul trecut la 14 camioane, flota fiind compusă acum din doar 76 de camioane. „Afacerile companiei s-au ridicat la 30 mil. lei anul trecut, în primul trimestru din acest an afacerile au stagnat“, a mai precizat el.
Frigoexpres transportă marfă pentru clienţi din industria cărnii, a lactatelor şi din domeniul legumelor şi fructelor, dar distribuie marfă şi pentru cele mai mari hipermarketuri din ţară. Compania are contracte cu Carrefour, Billa, Lidl îi Unilever pe transport extern. Compania de transport marfă avea 400 de camioane în 2007, însă în 2008 piaţa a scăzut ca volum, ceea ce a afectat businessul.