Doar 67 dintre cele peste 250 de companii din România cu afaceri de peste 100 mil. euro în 2013 au reuşit în perioada 2008 – 2013 cel puţin o dublare a afacerilor, cel mai mare avans fiind consemnat de subsidiara locală a grupului Samsung, care şi-a majorat vânzările de peste 200 de ori, de la 3 mil. euro în 2008 la 643,5 mil. euro anul trecut, potrivit unei analize a ZF pe baza datelor de la Registrul Comerţului.
Următoarea creştere în topul ZF a fost consemnată de producătorul de alumină Alum Tulcea, parte a grupului rus Vimetco, care de la afaceri de 0,9 mil. euro cu 231 de angajaţi în 2008 a ajuns anul trecut la un rulaj de 118 mil. euro şi aproape 700 de angajaţi, având însă o pierdere brută de peste 30 mil. euro.
A treia poziţie, cu o creştere a afacerilor de peste 100 de ori, a fost înregistrată de fabrica de componente pentru motoare diesel de lângă Iaşi a americanilor de la Delphi, care în 2008, anul inaugurării, a avut un rulaj de 3,1 mil. euro, iar anul trecut a ajuns la 338,2 mil. euro, profit net de 25,8 mil. euro şi aproape 2.000 de angajaţi.
De altfel, din industria auto vin o treime din companiile mari care au obţinut cel puţin o dublare a afacerilor în criză, în frunte cu producătorii de maşini Dacia şi Ford, situaţia pe locurile 67, respectiv 21.