Companii

Transportatorul Gefco se extinde pe FMCG dupa caderea pietei auto

Transportatorul Gefco se extinde pe FMCG dupa caderea pietei auto

Denis Renard, directorul general al Gefco Romania: Cum principalul nostru business este transportul pentru industria auto, suntem interesati de Ford. Deocamdata purtam discutii.

22.10.2009, 23:25 105

Reprezentantii Gefco au declarat ca principala cauza a reduceriiafacerilor o reprezinta declinul pietei auto. Volumele transportatein piata auto sunt cu 60% mai mici in primele trei trimestre aleanului fata de 2008, in urma reducerilor vanzarilor de automobilenoi.

"Noi am avut o reducere de 20-40% a volumelor de marfatransportate, dar la final de an estimam o scadere de 10% pentru caavem proiecte noi care au compensat afacerile cu alti parteneri", adeclarat Denis Renard, directorul general al Gefco Romania.

Zece clienti noi

Compania a adus in portofoliu in acest an zece clienti noi si ademarat 24 de proiecte de transport noi pentru industriaelectronicelor, bunurilor electrocasnice albe si negre,televizoare, masini de spalat, frigidere si in FMCG. In industriade electronice si electrocasnice principalii clienti suntproducatorii locali Electrolux si Arctic, pentru care companiarealizeaza atat import din Turcia, cat si export de aparaturafrigorifica la nivel european. "In retailul electro lucram cufurnizorii retailerilor specializati, pentru care facem import,depozitare, preparare si etichetare", a spus Renard.

Pe langa scadererea numarului de automobile transportate, caresunt realizate in proportie de 70% pe cale feroviara si 30% pe calerutiera, reprezentantii Gefco spun ca si transportul pe mare ainregistrat un declin semnificativ.

"Criza in sine a determinat ca toate bunurile importate laConstanta sa raporteze scaderi, inclusiv la bunuri de larg consum.Veniturile scad semnificativ pentru ca odata cu scaderea navlului (costul transportului pe apa - n.red.) au scazut si volumele, decinu a existat o compensare", a declarat Renard.

Dacia si industria auto. Viitorul este laFord?

Reprezentantii Gefco spun ca volumele in scadere aleimportatorilor de automobile si ale producatorilor de componenteauto au fost in acest an compensate partial de exporturile Dacia,atat pe cale maritima, cat si rutier.

"Anul acesta am avut volume mari cu Dacia, dar schemele desuport ale industriei auto in Europa vor disparea treptat. Putemastepta volume in scadere, dar este greu de apreciat. Spre exemplu,Algeria nu cred ca va scadea pentru ca nu a avut programeasemanatoare", a spus Renard.

Potrivit ultimelor date, Gefco transporta spre portul Constantasaptamanal cate 4-5 trenuri cu o capacitate de cate 280 devehicule, astfel exporturile lunare pe cale maritima aleproducatorului de la Mioveni ajung la peste 5.000 de automobileLogan. Livrarile de automobile Logan prin portul Constanta au cadestinatie Franta, Algeria, Italia.

Unu din sapte angajati lucreaza pentruLogan

Transportul rutier al automobilelor este realizat pe piatalocala in parteneriat cu subcontractorul Lagermax. Gefco opereazadoua depozite logistice, in Bucuresti (4.000 mp) si Arad (1.100mp), o platforma pentru logistica auto in Curtici (100.000 mp), iarpe plan local are 70 de angajati din care 10 lucreaza la Pitestipentru livrarea automobilelor Logan.

Gefco lucreaza pe plan intern si cu producatorii de componenteauto Delphi, Thyssenkrupp si Inergy Automotive. Cele mai noiproiecte sunt derulate cu Schneider, producator de echipamente dedistributie electrica, si Flextronics, care detine o fabrica inTimisoara.

Compania se afla acum in discutii si cu constructorul Ford, carea inceput productia la fabrica din Craiova. "Cum principalul nostrubusiness este transportul pentru industria auto, suntem interesatide Ford. Deocamdata purtam discutii", a spus Renard.

Transportatorul francez realizeaza si cea mai mare parte aimporturilor de mijloace de transport pe doua roti pentru piatalocala. Importurile de scutere, motociclete si ATV-uri suntrealizate pentru companii precum ATV Rom, Daperom Grup sau ArcticLand.

Companiile locale nu pot deveni jucatoriinternationali

"Ne gandim cateodata cati transportatori locali vor rezista.Totul depinde de cum sunt ajutati de parteneri, de companiile deleasing, pentru ca toti suportam consecintele crizei", a spusRenard.

El adauga ca exista in Romania destui jucatori din piatatransporturilor rutiere de marfa care s-au dezvoltat rapid inultimii ani si au ajuns la o structura de business care le perimiteacum un management bun al costurilor si implementarea rapida amasurilor de reducere a cheltuielilor. In acelasi timp apreciaza catrecerea de la o piata locala la afaceri pe intregul continent sepoate dovedi dificila pentru ca implica cheltuieli si know how pecare transportatorii locali, chiar daca au flote de sute decamioane, nu il au inca.

"Unele companii locale s-au descurcat bine si au dezvoltat multeservicii, dar nu pot deveni globale. Trebuie sa aiba un sistem ITbine pus la punct care sa fie operabil din orice tara, iar in caleadeschiderii de filiale in alte tari apar costurile fixe destul demari", a declarat Renard.