Companii

Vânzările de bere ale grupului Heineken au crescut cu 5-10%

Vânzările de bere ale grupului Heineken au crescut cu 5-10%

Autor: Marius Oncu

14.02.2013, 00:00 144

Profitul Heineken în România a avansat anul trecut, iar volumul vânzărilor de bere a crescut cu 5-10%, evoluţie mai bună decât cea înregistrată de grup la nivelul Europei Centrale şi de Est, unde cantităţile livrate au urcat cu 3,8%. "Profitul a fost mai mare în Rusia, Austria şi România, în timp ce în Polonia şi Grecia a scăzut. (...) Volumul în România a crescut cu 5-10%", se arată într-un raport al grupului olandez. În Europa Centrală şi de Est, profitul înainte de dobânzi şi taxe (EBIT) a urcat cu 0,8% în 2012, la 349 milioane de euro, în timp ce volumul vânzărilor de bere a crescut pe această piaţă cu 3,8%, la 54,7 milioane de hectolitri. Vânzările în regiune au crescut ca valoare cu 1,6% în 2012 faţă de anul precedent, la 3,28 miliarde de euro. Grupul olandez are pe piaţa românească patru fabrici, la Miercurea-Ciuc, Constanţa, Craiova şi Mureş şi comercializează branduri precum Heineken, Silva, Ciuc, Golden Brau sau Neumarkt.