Companii

Vincon: Noile branduri ne-au crescut vanzarile cu 30%

26.01.2004, 00:00 30



Producatorul de vinuri Vincon Vrancea a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 21 milioane de dolari in crestere cu 24 de procente fata de 2002 cand s-a oprit la 17 milioane de dolari.



"Cresterea principala a fost data de vinurile de soi care au avut o ascensiune de 27% fata de 2002 mai ales prin lansarea brandului Vita Romaneasca. La categoria vinarsuri si brandy cresterea a fost si mai spectaculoasa de 90 de procente", a declarat pentru Ziarul Financiar, Danut Ghejan, director de vanzari la Vincon Vrancea. Pentru acest an, estimarile Vincon merg catre o crestere de 20% - pana la 25 de milioane de dolari data, in special, de vinurile de soi. Ghejan afirma ca Vincon a avut anul trecut o cota de piata la vinurile de soi de 9 procente in crestere cu 20% fata de 2002. Pretul mediu al unei sticle de 0,75 litri a fost anul trecut de 1,5 dolari, cu 35% mai mare decat in 2002.



"Anul trecut a fost inregistrata o usoara crestere de consum pentru vinurile de soi, in detrimentul vinurilor de masa, motiv pentru care si strategia noastra de dezvoltare s-a focalizat pe dezvoltarea afacerii in segmentele medium si premium, in principal prin lansarea brandurilor Vita Romaneasca si Beciul Domnesc. Cu siguranta trendul se va pastra si in 2004, estimarile noastre merg chiar catre o crestere putin mai agresiva pentru cele doua segmente", sustine Ghejan. Anul trecut s-a remarcat prin mentinerea preferintelor consumatorilor romani pentru vinuri albe dulci si demidulci, dar si printr-o usoara crestere a consumului vinurilor seci, in special cele rosii. "Anul 2003 s-a remarcat prin cea mai intensa activitate in piata de vin din punct de vedere al comunicarii si nu poate fi decat un semn bun si optimist, absolut toate actiunile producatorilor au cotribuit la cresterea categoriei", afirma Ghejan.



El afirma ca dupa privatizarea Vincon acum cinci ani, s-a renuntat la comercialarea vinului in vrac in detrimentul celui imbuteliat. "Exportul de vin vrac si implicarea masiva a Republicii Moldova intre Romania si Rusia in exporturile de vin este o consecinta a avantajelor comerciale si politicii lejere de taxe intre Rusia si Moldova. Odata cu reinodarea relatiilor de parteneriat intre Romania si Rusia cu siguranta va fi o alta situatie", sustine Ghejan.



Compania isi desfasoara activitatea in regiunea Vrancea care este cel mai mare areal viticol al tarii, cu suprafete cultivate de peste 28,000 hectare de vita de vie in podgoriile de la Odobesti, Panciu si Cotesti. Vincon detine 1.200 de hectare de vita de vie din care peste 800 hectare in proprietate sau in arenda, restul fiind in asociere si colaborari. Producatorul detine 25 de unitati de productie, pivnite si centre de colectare a strugurilor, cu o capacitate de procesare intr-un sezon de aproape 40.00 tone de materie prima.



Compania Vincon este controlata de fostul fotbalist Gica Popescu, actualemente impresar FIFA, care detine un pachet de 76,033% si de Luchi Georgescu, prietena vicepresedintelui clubului de fotbal Dinamo Bucuresti, Gigi Netoiu. Vincon este listata pe Rasdaq ultimul pret de tranzactionare fiind de 470 de lei, ceea ce inseamna o capitalizare de 1,86 milioane de dolari.
stelian.negrea@zf.ro