Eveniment

Etienne despre investitiile franceze in Romania

21.10.2004, 00:00 13

Ambasadorul Frantei la Bucuresti, Philippe Etienne, spune ca recenta vizita a premierului Jean Pierre Raffarin a ilustrat sprijinul economic pe care tara sa il acorda Romaniei in procesul de aderare la Uniunea Europeana, mai precis in integrarea pe piata comunitara, ca si pe cea dinafara Europei.
Intr-un interviu acordat agentiei Mediafax, ambasadorul francez a declarat ca, nu stie daca grupul Renault va veni la uzina Daewoo de la Craiova. "Nu stiu nimic despre aceasta perspectiva, dar pot sa va spun ca Logan-ul este un mare succes, nu numai al unei intreprinderi franceze in Romania, dar un mare succes franco-roman", a declarat ambasadorul Frantei. In privinta unei alte investitii franceze in Romania, contractul semnat intre Gaz de France si Distrigaz Sud, ambasadorul sustine ca acesta "va aduce in Romania bineinteles bani, capital, dar si o gestiune a intreprinderilor privatizate si aici Gaz de France are o expertiza extrem de importanta, este cel mai mare distribuitor de gaze din Europa si este una dintre intreprinderile franceze cele mai iubite, dupa cum reiese din sondaje".
Un alt contract, controversat, cel incheiat cu firma Vinci, pentru construirea autostrazii Bucuresti-Brasov, se pare ca prevede ca, pe langa suma necesara construirii autostrazii (379,3 milioane euro) va include si alte 100,7 milioane euro, care reprezinta costul avizelor necesare si al managementului financiar. Diplomatul francez spune ca nu poate intra in amanuntele contractuale. Spune insa ca este vorba despre un parteneriat public-privat. "Sunt mari diferente intre Becthel si acest contract Vinci. Aici a fost vorba despre o oferta publica, publicata in noiembrie 2002 in Monitorul Oficial, in urma careia un numar important de societati europene au cumparat caietul de licitatie. In al doilea rand, aceasta oferta a fost facuta in conformitate cu legea romana, in timp ce in cazul Becthel era vorba despre o derogare de la legea romana privind achizitiile publice. Legea despre care vorbesc se refera la parteneriatul public-privat si este adevarat ca dupa observatiile expertilor Comisiei Europene va fi imbunatatita, permitind o competitie mai mare. Totusi, aceasta lege a existat, mai exista astazi si acest contract a fost negociat pe baza unei legi romane in vigoare. A treia diferenta mare este faptul ca acum este vorba despre o autostrada care se afla pe un reta transeuropeana, ceea ce nu era cazul cu Bechtel. Este, deci, inexact sa se spuna ca este un caz similar cu cel al firmei Bechtel", a spus ambasadorul.
adelina.radulescu@zf.ro