Eveniment

Inca 15.000 de angajati din CFR vor pleca acasa

17.09.2004, 00:00 10



Personalul Cailor Ferate Romane va fi redus de la circa 70.000 de angajati in prezent la aproximativ 55.000 de angajati in cadrul programului de restructurare si informatizare din acest sector, care s-ar putea incheia in 2007 - 2008.



"Dupa ce se incheie programul de restructurare din caile ferate, la nivelul celor trei companii (CFR Calatori, CFR Marfa, CFR Infrastructura) este tintit un nivel de 55.000 de angajati fata de cei circa 70.000 din prezent. Acest lucru inseamna sa ajungem la nivelul altor tari comparabile cu noi din punct de vedere al productivitatii, al dezvoltarii retelei feroviare sau al modernizarii. Acest lucru nu se face usor", a declarat pentru Ziarul Financiar Traian Panait, secretar de stat in ministerul transporturilor, constructiilor si turismului.



Din sectorul feroviar, au fost disponibilizati deja 15.620 de angajati in 2003, alti 8.000 urmand sa plece in acest an.



Proiectul de informatizare a CFR a fost elaborat la sfarsitul anului 2002 si inceput in primavara 2003, prin introducerea contabilitatii de gestiune si a salariilor pe cele trei sectoare: CFR Calatori, CFR Marfa si CFR S.A, potrivit lui Vasile Olievschi, director in cadrul directiei feroviare din ministerul de resort.



Partea financiara a proiectului, care a inregistrat pana acum cheltuieli de peste 5 milioane de dolari din fonduri PHARE si guvernamentale, s-a finalizat deja.



La finalul aplicarii proiectului, suma totala cheltuita va fi in jur de 10 milioane de dolari, spune Olievski.



Sistemul de ticketing este cea mai importanta schimbare pentru oamenii de rand in acest proces. Acestia vor putea sa-si rezerve biletul in orice clipa, de acasa, fara sa plateasca in plus pentru bilet, continua Panait.



"Este pentru prima oara cand sistemul de transport feroviar din Romania va dispune de un instrument unitar care permite consolidarea datelor economico-financiare", spune Olievski.



In cadrul aceluiasi program de informatizare participa si operatorul de comunicatii al CFR, care este unul dintre cei mai importanti proprietari de infrastructura bazata pe fibra optica si se afla in pregatirea lansarii de servicii de internet si de telefonie impreuna cu alti parteneri.



Pentru derularea programului de informatizare, MTCT a ales ca parteneri S&T Romania, Siveco Romania, Oracle Financials si Hewlett-Packard Romania.



Ca prim contractor, S&T Romania a realizat implementarea aplicatiei financial-contabile, Siveco Romania ocupandu-se de infrastructura hardware.



"Calea ferata va avea un sistem informatic care dirijeaza traficul, cheltuielile si veniturile CFR si vom introduce un sistem de urmarire a trenurilor si o harta a trenurilor de calatori", spune Traian Panait, secretar de stat in MTCT.



Sistemul va fi alcatuit din cinci subsisteme, dintre care cele mai importante sunt: managementul infrastructurii, managementul materialului rulant si monitorizarea circulatiei trenurilor.



Obiectivele strategice vizeaza in principal cresterea gradului de informatizare si de utilizare a tehnologiei informatiilor , servicii pentru clientii din caile ferate, in special servicii de informare despre posibilitatile de transport si tarife.



Prin acest program se mareste posibilitatea de atragere de catre CFR a noi operatori de marfa si marirea numarului de calatori, a mai spus Olievski.
adrian.mirsanu@zf.ro