Eveniment

Steaua inscrie in bugetele publisherilor

25.08.2006, 20:23 19

Calificarea echipei de fotbal Steaua Bucuresti in Liga Campionilor reprezinta un real balon de oxigen pentru media sportive. Augustin Roman, director executiv Convergent Media - care editeaza Gazeta Sporturilor (GSP) -, anticipeaza ca tirajele dupa un meci al Stelei in Liga Campionilor vor depasi 150.000 de exemplare, fiind comparabile, pentru Gazeta, cu cele trase anul acesta, in martie, cand Steaua a jucat in fazele superioare ale Cupei UEFA.
Avand in vedere ca GSP vinde, in medie, 78.000 de exemplare zilnic - conform Biroului Roman de Audit al Tirajelor -, rezulta asadar ca asteptarile publisherilor vizeaza o dublare a vanzarilor GSP in timpul parcursului Stelei in Liga Campionilor.
Consumul este la fel de ridicat si pe Internet, spune Roman. "In ziua de dupa meciul cu Standard, gsp.ro a avut peste 120.000 de vizitatori, record in acest an" (prosport.ro a avut peste 76.000 de vizitatori, in acelasi interval, conform trafic.ro).
La randul sau, Pro Sport anticipeaza o "experienta inedita", daca Steaua va trece de faza grupelor.
"Credem ca se va putea vorbi despre cresteri semnificative", a spus Dan Filoti, redactorul-sef adjunct, fara a detalia insa. Cu toate acestea, Filoti spune ca Pro Sport nu mizeaza pe cresteri semnificative in urmatoarea perioada. "Experienta ne spune ca efecte mai mari se inregistreaza inca in urma partidelor din campionatul intern".
Vor exploata publisherii acest eveniment, marind tarifele la publicitate? "E greu de spus daca vor creste", spune Augustin Roman de la GSP.
"Probabil se va urmari miscarea pe care o vor face in aceasta toamna televiziunile. In functie de aceasta, vor reactiona si ziarele", a mai spus el. Pro Sport pare ferm insa: publicatia nu anunta o marire a tarifelor "in perioada imediat urmatoare". Insa acest eveniment fotbalistic se va reflecta totusi in tarifele de publicitate in media cu profil sportiv, este parerea lui Bogdan Prajisteanu de la agentia Media Insight (Ogilvy Group).
"Atat venirea toamnei, perioada in care publicitatea se scumpeste de obicei, dar si calificarea Stelei in Liga Campionilor vor contribui la o inflatie cu cel putin 25% a tarifelor la reclama in media, care vor acoperi competitia", a spus Prajisteanu.
Daca s-ar putea cuantifica contributia calificarii Stelei la totalul vanzarilor GSP si Pro Sport in timpul meciurilor din LC, care ar fi aceasta? Nici GSP si nici Pro Sport nu au oferit o dimensiune precisa, dar Augustin Roman crede ca depinde foarte mult si de rezultatele meciurilor Stelei, dar si de echipele cu care va juca Steaua. "Probabil ca un egal impotriva Barcelonei ar putea creste vanzarea cu 100% fata de o zi normala".
Miercuri, Steaua Bucuresti a reusit - dupa zece ani - calificarea in grupele Ligii Campionilor, dupa ce a invins cu scorul de 2-1 formatia belgiana Standard Liege.