Crearea şi consolidarea unui brand este un proces lung şi costisitor, putând dura până la 20 de ani şi putând costa milioane sau chiar zeci de milioane de euro. Totuşi, efectele pot fi benefice şi la nivelul companiei respective, dar şi la nivelul economiei în ansamblu.
„Cred că dacă se investeşte mai mult în brand va creşte economia. Dacă pui accent pe branding, înseamnă că nu tragi ţepe, că investeşti în multe activităţi, faci lucrurile mai serios, mai coordonat“, crede Ştefan Liuţe, strategy
director în cadrul agenţiei de branding Storience, prezent la conferinţa „Branduri româneşti, România 5%: cum trebuie să crească antreprenorii români prin branding“ organizată ieri de Ziarul Financiar.
O campanie de branding eficientă nu este ieftină, poate să coste câteva milioane de euro, însă ea este necesară unui business pentru a creşte, afirmă avocatul Remus Borza, preşedintele grupului din industria de sănătate Polisano şi administratorul judiciar al celui mai mare producător de energie din România, Hidroelectrica.
„Contextul de piaţă nu contează. Cine nu comunică, cine uită să facă marketing, să investească în brandul companiei şi al produsului face cea mai mare greşeală“, a spus Liviu Stoleru, directorul general şi preşedintele consiliului de administraţie al Cemacon, un producător de materiale de construcţii cu o istorie de peste 40 de ani şi cu o cifră de afaceri de peste 10 mil. euro anul trecut.
ZF a dat startul proiectului „România 5%“, prin care mobilizează clasa de business autohtonă pentru a crea o platformă de relansare economică a României. La 25 de ani de la revoluţie, România nu-şi poate permite să rateze convergenţa cu Occidentul.
„Pentru ca afacerile româneşti să crească prin branding trebuie să se adapteze la piaţă, să investească în promovare“, a adăugat Simona Cocoş, directorul general al producătorului farma Zentiva, la conferinţa ZF realizată în parteneriat cu Cemacon, Hidroelectrica, Polisano, Zentiva - o companie a grupului Sanofi, CEC Bank, Albalact şi Flanco.