Media & Advertising

O anchetă despre branduri româneşti de pe piaţa internaţională, duminică, la "România, te iubesc! "

Autor: Mediafax

03.12.2010, 13:33 46

O anchetă despre branduri româneşti care au succes pe piaţainternaţională va fi prezentată, duminică, în emisiunea "România,te iubesc!", difuzată de la ora 18:00, la Pro TV, informează postulde televiziune.

Într-o lume în care competiţia devine din ce în ce mai acerbă,iar consumatorii, tot mai atenţi la felul în care îşi cheltuiescbanii, există branduri româneşti care încep să se remarce pe piaţainternaţională. Duminică, de la ora 18.00, la emisiunea "România,te iubesc!", telespectatorii Pro TV vor descoperi povesteafascinantă a unor români care au pariat pe produse autohtone, aucrezut în ele, le-au crescut şi au început să le exporte.

Toată lumea apreciază oamenii frumoşi, iar companiile decosmetice ştiu asta mai bine ca oricine. "Frumuseţea" pe careromânii o cumpără anual se ridică la nu mai puţin de jumătate demiliard de euro. Deşi firmele internaţionale de cosmetice deţinsupremaţia pe piaţa autohtonă, există şi români care au reuşit săse impună pe piaţa cosmeticelor. Mai presus de orice,înfrumuseţarea românilor este pentru ei o poveste de succes, încare secretul constă tocmai în îndârjirea de a face lucruri bune,indiferent de greutăţi. Elena Cremenescu şi Rucsandra Hurezeanusunt două femei care au construit de la zero două mari companii decosmetice din România. Povestea lor va fi prezentată, duminică, la"România, te iubesc!".

România demonstrează că are un cuvânt de spus şi în domeniulmodei. Cristina Bâtlan, cea care deschidea în 1994 un magazin deţesături pe Calea Victoriei, şi-a îndreptat ulterior paşii cătreîncălţăminte şi genţi. Astăzi, are o echipă de şapte designeri şişi-a deschis magazine în New York, Israel şi Bulgaria. În viitorulapropiat, românca urmează să deschidă reprezentanţe în Luxemburg şiSofia.

În Europa sunt cel mult o mie de produse protejate, în timp ceîn România există un singur astfel de produs. Pentru magiunul deTopoloveni, două femei s-au luptat pe viaţă şi pe moarte. Duminică,la "România, te iubesc!", telespectatorii o vor cunoaşte pe BibianaStanciulov, patroana afacerii cu magiun, cea care a redescoperit unprodus cuceritor prin tocmai simplitatea sa. În 2001, Bibiana şifiica ei, Diana, cumpărau fabrica de la Topoloveni. Pe atunciexportau 10-15 tone de magiun vrac, iar astăzi au ajuns laperformanţa de a exporta între 200 şi 300 de tone de magiun pe an,vândut la borcan, cu etichetă de produs protejat la nivel naţional,iar din primăvară, protejat şi în Europa. Cifra de afaceri aBibianei se ridică la două milioane de euro pe an, iar magiunul adat lovitura chiar şi la Nisa, în magazinul cu produse româneşti alMihaelei Samoilă, de unde este cumpărat şi savurat de francezi.