Prima pagina

Berea San Miguel intra pe piata romaneasca

02.12.2004, 00:00 832

Producatorul spaniol de bere Mahou San Miguel, cu vanzari anul trecut de peste 750 de milioane de euro, a anuntat ca va intra de anul viitor pe piata romaneasca, deocamdata numai prin intermediul importurilor.
"In acest moment, San Miguel este implicat intr-un amplu plan de crestere la nivel international in principal in Vestul Europei dar sI pe pietele din Estul Europei, inclusiv in Romania. San Miguel considera ca piata romaneasca este acum o oportunitate", spune Nuria Teres, directorul Tinkle Spania, agentia care se ocupa de relatiile cu presa ale producatorului spaniol.
San Miguel a semnat recent un contract cu un distribuitor din Romania iar vanzarile vor demara anul viitor. "Berea San Miguel va fi produsa in facilitati din Spania. Dealtfel, cea mai mare parte a pietei internationale este alimentata cu bere fabricata in Spania. Deocamdata nu ne gandim la investitii in facilitati de productie in Romania, iar sosirea noastra in aceasta tara trebuie vazuta cel putin anul viitor ca o platforma de testare a pietelor din aceasta regiune", spune Nuria Teres.
Ea nu a specificat care sunt tintele de vanzari ale spaniolilor pe piata romaneasca. "Suntem prezenti cu marci de bere in peste 50 de tari din intreaga lume iar Mahou - San Miguel va veni pentru inceput in Romania doar cu un singur brand - San Miguel, o bere premium pentru oamenii interesati chiar de o bere mai scumpa decat cele obisnuite", spune Nuria Teres.
Principalele marci ale Mahou-San Miguel sun Mahou, San Miguel, Reina. Grupul distribuie pe piata spaniola marcile Carlsberg si Kronenbourg.
Spaniolii au decis sa intre pe piata romaneasca intr-un moment nu tocmai fericit, in care liderul pietei Brau Union este pe cale sa-si inchida cea de-a treia fabrica de bere din Romania, iar piata la nivel general da semne de usor regres ca urmare a unei veri racoroase si ploioase. "Suntem constienti de concurenta puternica de pe piata romaneasca din partea celorlalti producatori de bere. Credem ca berea San Miguel reprezinta un simbol al modului de viata mediteraneean. Ne bazam si pe numarul in crestere de romani care vin in Spania in fiecare an", spune Nuria Teres.
Mahou-San Miguel este o afacere de familie, dar un pachet de 12% din actiuni este detinut de liderul mondial InBev (companie aparuta ca urmare a fuziunii Interbrew si AmBev).
Primii patru jucatori de pe piata romaneasca a berii fac parte din grupuri internationale ce se afla in topul primilor cinci producatori de bere din lume: Brau Union Romania, liderul pietei cu 32% anul trecut, face parte din grupul Heineken, SABMiller Romania si Interbrew Romania sunt filialele locului trei, respectiv unu mondial, iar Tuborg Romania, de pe locul patru, face parte din grupul danez Carlsberg - locul cinci pe plan mondial.
Valoric, piata a atins anul trecut circa 550 de milioane de euro, cu un volum de 12,8 milioane de hectolitri, iar estimarile pentru acest an merg catre 13 milioane de hectolitri.
stelian.negrea@zf.ro