Prima pagina

Continua ascensiunea importatorilor pe piata auto

15.03.2007, 20:00 22

Primii trei importatori auto clasati printre primele cinci locuri la vanzari au inregistrat in primele doua luni o crestere medie a livrarilor de 52%, in timp ce de cealalta parte producatorii interni au avut o scadere medie a vanzarilor de 11,3%.
Tendinta s-a manifestat si pe parcursul anului trecut, cand vanzarile cumulate ale importatorilor au crescut cu 30%, la mai mult de 137.000 de masini, cele ale producatorului Dacia au scazut cu 2%, iar cele ale Daewoo s-au apreciat cu 13%. Cresterea totala a pietei a fost de 14%.
Incurajati de rezultatele comerciale aferente primelor doua luni, in crestere cu 48 de procente comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, reprezentantii celui mai mare importator din piata, Porsche Romania, au revizuit deja tinta de vanzari pentru intregul an, estimata anterior la circa 47.500 de unitati.
"Incercam sa fortam in acest an bariera de 50.000 de unitati. Suntem incurajati de vanzarile din primele doua luni, cu 3.000 de unitati mai mari decat cele din perioada similara a anului trecut. Cresterea vanzarilor va fi sustinuta, in principal, de modelele de volum Skoda si Volkswagen, in conditiile in care segmentul D (premium) este in regres", a declarat Brent Valmar, directorul general Porsche Romania pentru Mediafax.
Intr-adevar, in protofoliu, marcile cele mai active care au adus o crestere de 48% pana la 7.482 de masini in primele doua luni au fost Skoda si Volkswagen care au vandut 3.127, respectiv 2.948 de unitati.
In ciuda estimarilor optimiste pentru volumele de vanzari, estimarile pentru nivelul afacerilor Porsche Romania sunt ceva mai rezervate.
La sfarsitul anului trecut importatorul a realizat o cifra de afaceri de 630 mil. euro, in crestere cu 34% fata de anul anterior. Cifra de afaceri a Porsche Romania va urca in acest an cu 7-8%, a prognozat Valmar.
"Cresterea cifrei de afaceri nu va fi proportionala cu cresterea vanzarilor, pentru ca presiunea pe pret va fi mai mare in acest an si vom veni cu preturi mai mici", a continuat Valmar.
Diminuarea vanzarilor pe segmenul vehiculelor utilitare a redus in primele doua luni ale anului vanzarile Dacia la 25.032 de unitati, in scadere cu 11,9% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Fata de ianuarie, cand vanzarile totale se depreciasera cu 38%, situatia este acum mult mai buna. In ciuda cererilor inregistrate, producatorul a reusit sa livreze in ianuarie si februarie cu 78,8% mai putine utilitare (443), capacitatea de productie neputand acoperi cererea.
La segmentul de vehicule personale, in primele doua luni, numarul de masini livrate de la Pitesti (Logan sedan si MCV) a ajuns la 24.589 de unitati, in scadere cu 6,6% fata de primele doua luni din 2006. Logan MCV, comercializat de la inceputul anului si pe pietele vest europene, a inregistrat precomenzi ce ajung la circa 23.500 de unitati.
Si Daewoo a inregistrat o scadere apropiata de cea a Dacia, 10,8%, livrand in doua luni doar 1.835 de masini, fata de 2.059, in perioada analizata a anului trecut. "Vanzarile au fost usor in scadere dar credem ca ele vor reveni, mai ales ca acum am lansat si Matiz echipat corespunzator normelor de poluare Euro 4", a declarat Valeriu Garlea, reprezentant Daewoo Automobile. Acesta a adaugat ca momentan uzina este concentrata in special pe productia de cutii de viteza si motoare, o parte din personal fiind transferata in aceasta sectie de la cea de asamblare de autovehicule.
Revenind la importatori, Romcar Motors, importatorul Ford in Romania, a ajuns, condus in continuare de modelul Fiesta si cu o crestere de ansamblu ce depaseste usor 50%, la mai mult de 2.150 de masini livrate.
GM, pe locul doi la volumele de vanzari a raportat la finele primelor doua luni, comparativ cu aceeasi perioada din 2006 o crestere de 57% pentru marca Chevrolet si o crestere de 51% pentru Opel. Opel a vandut 1.879 de unitati, iar Chevrolet 1.026. Potrivit oficialilor companiei, aprecierea pentru Opel, a adus GM o crestere a cotei de piata cu 2% pana la 7,6%, in ianuarie-februrie.