Prima pagina

Dinozaurii lui Spielberg, arma de marketing la Brasov

15.12.2005, 19:54 27

Compania AWG Macro a adus doi dintre dinozaurii din decorul filmului Jurrasic Park regizat de Steven Spielberg pentru a-si promova investitia de 8 mil. euro intr-un centru comercial la Brasov.

"Am ales aceasta locatie deoarece consideram ca zona comerciala din sudul Brasovului se va dezvolta cel mai repede in urmatorii ani si va deveni cea mai importanta aglomerare comerciala din oras", afirma Aliosa Wagner, unul dintre actionarii companiei. El spune ca investitiile vor continua si anul viitor, in primavara fiind programata inceperea constructiei la al doilea corp al centrului comercial care va implica investitii de inca 10-12 milioane de euro.

Doi dinozauri folositi in filmul Jurassic Park si diferite motive din Egiptul Antic sunt argumentele pe care mizeaza dezvoltatorii Macromall pentru a se diferentia de concurentii aflati in cadrul platformei comerciale de la Brasov. Miscarea confirma tendinta de dezvoltare si maturizare a pietei locale, potrivit analistilor.

"Pana acum lucrurile erau simple, iar penetrarea era cuvantul de ordine. Era de ajuns doar sa deschizi un magazin sau un centru comercial si noutatea atragea imediat clienti de la formele clasice de comert. Pe masura ce comertul modern s-a dezvoltat, este tot mai important sa vii cu altceva pentru a-ti atrage clientii, iar in acest context diferentierea este mult mai importanta", crede Codrut Pascu, managing director al biroului local al companiei de consultanta Roland Berger Strategy Consultants. Centrul comercial Macromall are o suprafata construita de 12.700 de metri patrati. Compania AWG Macro este detinuta de Aliosa Wagner, un cetatean german de origine romana, si de olandezul Gerard Heinen, care controleaza compania filipineza Neoart Corp, cea care a produs printre altele decorurile pentru filmul Jurassic Park al lui Steven Spielberg.

De asemenea, Neoart a avut contracte pentru decorurile din filmele Gladiatorul si Troia si a decorat si spatiul de joaca pentru copii din Macromall.

Povestea centrelor comericale de tip mall a inceput pe piata romaneasca odata cu deschiderea Bucuresti Mall de catre compania turceasca Anchor Grup. Ulterior investitiile pentru astfel de centre comerciale s-au extins nu doar in Capitala, ci si in orasele de provincie, chiar daca dimensiunile acestora erau mai mici.