Prima pagina

Ploaia a inghetat vanzarile Coca-Cola

11.08.2004, 00:00 21

Volumul vanzarilor imbuteliatorului Coca-Cola, Coca-Cola Hellenic Bottling Company (CCHBC) Romania, a stagnat in al doilea trimestru al anului, din cauza ploilor abundente, a anuntat ieri compania.
Anuntul imbuteliatorului Coca-Cola vine la scurt timp dupa ce si restul producatorilor de ape minerale si racoritoare din Romania a deplans scaderea vanzarilor, cauzata de vremea nefavorabila.
"Conditiile meteo neprielnice au avut impact asupra Romaniei, avand drept rezultat o stagnare in volum a vanzarilor in al doilea trimestru", a anuntat compania-mama din Grecia.
Pe langa vreme nefavorabila, vanzarile CCHBC au fost afectate, in tarile unde este prezenta compania, si de conditiile economice de tranzitie rezultate din aderarea la UE a noilor membri.
Geta Zimmerman, specialist in relatii externe al CCHBC Romania a declarat ca si in aceste conditii, compania este multumita de rezultate.
"Suntem pregatiti pentru orice alternativa si suntem pregatiti sa gasim alte metode de a compensa stagnarile de volum", a spus Zimmerman.
Conform unui anunt al CCHBC Grecia, Romania a contribuit semnificativ, alaturi de Rusia, la cresterea profitului operational al companiei inaintea cheltuielilor cu amortizarea, atat in trimestrul al doilea, cat si in primul semestru per ansamblu.
In prima jumatate a anului, volumul vanzarilor CCHBC Romania a crescut cu 7%, in ciuda evolutiei mai slabe din al doilea trimestru.
Producatorii de ape minerale estimau recent o scadere de 12% a pietei de profil, pe primele sase luni ale anului, pierderile fiind, dupa toate datele, irecuperabile pana la sfarsitul lui 2004.
In cel mai fericit caz, spuneau ei, se poate vorbi de o stagnare la nivelul intregului an.
Impreuna cu apele minerale, piata bauturilor racoritoare se ridica la aproximativ 500 milioane de euro pe an.
Cei mai importanti jucatori pe piata sucurilor racoritoare sunt Coca-Cola, European Drinks, Quadrant Amroq Beverages.
La ape minerale, piata are ca principali jucatori companiile European Drinks (Izvorul Minunilor), Coca-Cola (Dorna) si Romaqua (Borsec).
Veniturile nete obtinute din vanzari de CCHBC in primul semestru au crescut cu 6% pana la 2,07 miliarde de euro.
Pe primele sase luni, profitul operational inaintea cheltuielilor cu amortizarea al companiei a fost de 365 milioane de euro.
Pietele emergente, printre care si Romania, au contribuit cu 110 milioane de euro la acest rezultat.
claudia.covaci@zf.ro