Prima pagina

Vanzarile de bere la Pet ridica afacerile Interbrew

14.11.2005, 19:25 18

Berea la PET a fost factorul decisiv pentru care una din primele trei companii de bere de pe piata locala, Interbrew, care produce marcile Bergenbier, Stella Artois, Beck''s si Noroc, si-a majorat vanzarile cu 7% anul acesta, triplu fata de media pietei totale a berii.

"Am inregistrat in primele noua luni din acest an o crestere a vanzarilor de 7%, fata de aceeasi perioada din 2004, in conditiile in care, potrivit MEMRB (companie de cercetari de piata - n.red.), piata berii a crescut in aceeasi perioada cu numai 2,7%", spune Mihai Albu, director general Interbrew Romania, filiala liderului mondial de pe piata berii InBev.

Albu a mai precizat ca rezultatele inregistrate de Interbrew se datoreaza in principal marcii Bergenbier si evolutiei din segmentul berii la PET, cu aceeasi marca, dar si cu Noroc la PET. Alaturi de acestea, pe segmentul premium si super-premium compania isi consolideaza pozitia cu Stella Artois si Beck''s.

Dupa prima jumatate a anului, compania anunta ca a cunoscut cea mai dinamica crestere pe segmentul berii la PET, castigand 7 puncte de cota de piata, pana la 15,7%.

Berea la PET a inceput sa castige teren in detrimentul celei la sticla inca de anul trecut, cand potrivit datelor MEMRB, segmentul berii la PET a inregistrat o crestere de 26% fata de doar 16% in 2003.

Conform unui studiu al companiei de cercetare a pietei AC Nielsen, in top 15 al marcilor de bere de pe piata romaneasca se afla 10 marci care sunt vandute si la PET.

Romania a continuat sa fie si in acest an, alaturi de Bulgaria, Rusia si Ucraina, unul dintre motoarele de crestere pentru InBev. Dupa primele 9 luni, InBev a anuntat o crestere organica de 6% fata de anul precedent, in Europa Centrala si de Est vanzarile fiind cu 12,3% mai mari fata de aceeasi perioada din 2004.

Anul trecut, filiala locala a InBev a raportat o cifra de afaceri de 103 milioane de euro, volumul vanzarilor depasind doua milioane de hectolitri. Tot anul trecut, profitul operational al companiei a crescut cu 30%.

In cei 11 ani de prezenta pe piata romaneasca, Interbrew a realizat investitii de peste 145 de milioane de euro pentru consolidarea marcilor pe care le produce local, Stella Artois, Beck''s, Bergenbier si Noroc. Alaturi de acestea, Interbrew importa specialitatile belgiene Leffe si Hoegaarden.

Piata berii a atins anul trecut 600 de milioane de euro (14 milioane de hectolitri), in crestere usoara fata de anul precedent cand s-a oprit la 550 de milioane de euro (12,8 milioane de hectolitri).

Brau Union, din grupul olandez Heineken, s-a mentinut si anul trecut pe primul loc in topul vanzarilor interne, in ciuda scaderii cotei de piata. Locul doi a fost ocupat de Compania de Bere Romania (CBR) din grupul SAB Miller.

Un salt important a cunoscut si grupul European Drinks, care a intrat anul trecut in topul primilor cinci jucatori din piata. dana.ciriperu@zf.ro