Câţi bani fac Subway, Luca şi Gogoaşa Înfuriată în Piaţa Unirii, pe unde trec zilnic zeci de mii de persoane

Autor: Cristi Moga 19.04.2014

Trotuarul din Piaţa Unirii, situat între Dâmboviţa şi Bulevardul Unirii, vizavi de centrul comercial Unirea Shopping Center, este unul dintre cele mai tranzitate locuri din Bucureşti, cu un trafic zilnic de zeci de mii de persoane. Sunt însă şi rentabile afacerile comercianţilor care au închiriat spaţii în zonă?

Spaţiile comerciale de la parterul blocului 15 din Piaţa Unirii nu rămân niciodată prea mult timp goale, în condiţiile în care vadul impresionant, estimat la zeci de mii de persoane pe zi, atrage în permanenţă diverse afaceri în zonă. Chiriile ridicate şi vânzările sub aşteptări înregistrate de unii retaileri determină însă schimbări dese în peisaj.

De la începutul anului, doi antreprenori au deschis în dreptul ieşirii de la staţia de metrou Unirii un restaurant în franciză Subway, proprietarii simigeriilor Luca, care au aici de mai mult timp un spaţiu, au mai deschis o covrigărie sub brandul Covata cu bunătăţi, în timp ce proprietarii cofetăriilor Georgi testează şi ei piaţa cu un  butic la care sunt vândute prăjituri, plăcinte şi sandviciuri.

Totodată, de mai mulţi ani rezistă aici o unitate cu pateuri Fornetti şi o gogoşerie Gogoaşa Înfuriată, în timp ce Gregory’s, fast-food-ul care pentru o bună perioadă de timp a reprezentat un punct de reper în acea zonă a Bucureştiului, a fost închis.

„E unul dintre cele mai slabe magazine pe care le avem“, spune Georgică Văduva, omul de afaceri care a dezvoltat lanţul de cofetării Georgi, prezent în special în zonele de sud şi de vest ale Capitalei. „Vânzările sunt mai mici decât ne aşteptam şi trebuie să ţinem preţurile jos. Traficul este mare, dar este format în special din oameni din Rahova, care trec de la tramvaiul 32 către metroul de la Unirii şi au bani destul de puţini“, a mai spus Văduva.

Lanţul de cofetării Georgi, operat prin intermediul firmei Georgi Tosun Impex, a realizat în 2012 o cifră de afaceri de 3 milioane de euro şi un profit net de 3.000 de euro, având 221 de angajaţi, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor. Unitatea Georgi Maverick Food din Piaţa Unirii este operată prin intermediul firmei Mărgeanului Gold SRL, înfiinţată la sfârşitul anului 2012, ambele societăţi fiind controlate de Georgică Văduva.