Şeful Carrefour în România: Evoluţia consumului este o surpriză frumoasă. Nu mai e vorba doar de cifre oficiale

Autor: Cristina Roşca 02.06.2014

Consumul a dat semne reale de revenire în 2014, efectele fiind vizibile atât în ma­ga­zine, cât şi în centrul vechi al Capitalei - kilo­me­trul zero al distracţiei - sau în domeniul imo­biliar, spune Jean Baptiste Der­no­n­court, şeful operaţiunilor de peste 1 mld. euro ale Carrefour în România.

„Evoluţia consumului a fost o surpriză plăcută în acest an. Se vede că lucrurile au început să meargă în di­rec­ţia bună şi creşterea con­sumului nu mai este doar o cifră ofi­cială.“ Consumul a crescut în primele trei luni ale anului cu 9,3% în serie brută comparativ cu perioada similară din 2013, potrivit datelor Insti­tutului Naţional de Statistică. Avansul a fost susţinut, potrivit aceleiaşi surse, atât de vânzările de produse alimentare, cât şi de nealimentare - electroIT, mobilă, cosmetice, haine - şi car­buranţi.

Anul trecut consumul a crescut cu 0,5%, în condiţiile în care luna decembrie a transformat stagnarea din primele 11 luni într-o uşoară creştere. Avansul a fost susţinut însă în 2013 de vânzările de pro­duse nealimentare, retailerii cu do­minanţă alimentară afirmând că românii nu au cheltuit mai mulţi bani pe mâncare.

WikiZF: Profilul companiei Carrefour România