McDonald’s caută un francizat care să preia businessul de 100 mil. euro din România

Autor: Cristina Roşca 28.07.2014

Gigantul McDonald’s ia în calcul transferul reţelei de circa 70 de localuri fast-food din România către un francizat.

Grupul tatonează terenul pentru trans­ferarea bu­sinessului în sistem de fran­ciză către un antre­prenor, pe listă aflân­du-se în prezent mai mulţi oameni de afaceri români şi străini interesaţi, po­trivit mai multor surse din piaţă.

Înche­ie­rea unui astfel de acord ar ur­ma să aducă în buzunarele america­ni­lor câ­te­va zeci de milioane de euro. Pe lân­gă su­ma obţi­nu­tă pentru transferul de busi­ness, McDonald’s va încasa de la fran­cizat şi procente din cifra de afa­ceri anua­lă, ca­re în prezent se apropie de 100 mil. euro. Dacă acordul va fi fi­na­li­zat, nu va însemna ieşi­rea McDonald’s din România, ci faptul că operaţiunile nu vor mai fi controlate direct de ameri­cani, ci vor fi adminis­trate de un francizat.

Daniel Boaje, românul care con­duce McDonald’s Româ­­nia şi care a fost unul dintre pri­mii angajaţi ai ame­ricanilor pe piaţa lo­cală, a răspuns la solicitarea ZF privind transferul busi­nessului către un fran­ci­zat: „Eu ştiu că McDonald’s România vrea să continue să dezvolte modelul de franciză exis­tent, procesul fiind deo­cam­­dată oprit“. El nu oferă alte in­formaţii.

În cazul în care McDonald’s găseşte un antreprenor dispus să preia tot businesul din România, dacă noul fran­ci­zat are experienţă în domeniu, el va prelua toată afacerea. În caz contrar, direc­torul general va primi un număr de acţiuni pentru a rămâne în companie şi pentru a se asigura continuitatea busi­nes­sului, potrivit unei alte surse. Ame­ricanii au mai încercat să transfere ope­raţiunile locale în mâinile unui francizat în ultimii ani, însă discuţiile nu s-au fi­nalizat. „Noul proprietar al busines­sului va trebui nu doar să plătească pro­cente din vânzări, ci va avea de în­de­plinit şi o serie de condiţii, precum un anumit număr de renovări pe an şi un anumit număr de deschideri“, spune o sursă apropiată companiei.