Bergenbier a trecut prin criză cu două schimbări de acţionariat, patru directori generali şi pierderi de 80 milioane de euro

Autor: Ioana David 31.07.2014
Criza a afectat puternic afacerile Bergenbier, al treilea mare producător local de bere, care a văzut cum rulajul i se reduce cu 70 mil. euro în intervalul 2008-2013. În aceeaşi perioadă pierderile cumulate ale companiei, care are în portofoliu branduri ca Bergenbier, Stella Artois, Beck’s, Löwenbräu şi Noroc, au fost de 80 mil. euro.
 
Istoria recentă a companiei este plină de evenimente, Bergenbier fiind berarul cu cea mai zbuciumată evoluţie. O scurtă retrospectivă arată că în perioada 2008-2013, Bergenbier a avut patru şefi (din care unul, Mihai Ghyka, a ocupat de două ori poziţia de director general), trei acţionari (InBev, CVC şi Molson Coors), a traversat o schimbare a numelui (din InBev România în Bergenbier) şi a tras obloanele peste fabrica de la Blaj.
 
Toate aceste frământări au avut loc în contextul în care piaţa de bere a pierdut 20% din volumele vândute (în intervalul 2008 – 2013).
 
Singura creştere a cifrei de afaceri consemnată de companie a fost în 2013, iar vara acestui an a adus primele semnale potrivit cărora canadienii se pregătesc de in­ves­tiţii în România. Compania a comvocat Adunarea Gene­rală a Acţionarilor pentru mijlocul lunii august în ve­derea aprobării unei majorări de capital de 65 mil. euro, sumă care potrivit unor surse din piaţă ar merge pentru investiţii în dezvoltarea afacerii şi susţinerea mărcilor.