Tot mai puţine agenţii de turism participă la Târgul de Turism. Dumitru Luca, ANAT: „Tot mai mulţi clienţi preferă să studieze şi să compare oferte de vacanţă pe laptop sau telefon, să interacţioneze de la distanţă cu agentul de turism“
♦ Numărul rezervărilor de vacanţe din această perioadă e mult peste nivelul din aceeaşi perioadă a anului trecut, însă sub anul 2019.
Prima edîţie a Târgului de Turism din acest an, care a avut loc la Romexpo în perioada 23-26 februarie, a numărat şi mai puţini participanţi din rândul agenţiilor de turism, multe dintre ele alegând să îşi facă propriile târguri online, prin care şi-au prezentat ofertele de vacanţă.
Dumitru Luca, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism, este de părere că zona online câştigă tot mai mult teren în faţa offline-ului. Acest lucru vine şi ca urmare a faptului că pandemia a determinat multe agenţii de turism să se concentreze pe dezvoltarea zonei de online, în detrimentul agenţiilor fizice, care au şi fost închise o perioadă.
„Trebuie să ne obişnuim cu faptul că tot mai mulţi clienţi preferă sa studieze şi să compare oferte de vacanţă pe laptop sau telefon, să interacţioneze de la distanţă cu agentul de turism. Nu trebuie însă neglijat segmentul celor care rămân fideli comerţului tradiţional, pentru care interacţiunea umană reprezintă elementul de încredere şi tocmai în acest context creşterea exacerbată a tarifelor de închiriere şi amenajare de standuri au ţinut departe de acest targ multe agenţii de turism, care şi-ar fi dorit să fie acolo şi care au calculat că, în acelaşi buget sau poate mai mic, pot duce pe cont propriu campanii de promovare şi vânzare în sediile proprii sau online“, spune Dumitru Luca.