ZF IT Generation. Bogdan Liţescu, Plant an App: Am putea ajunge la venituri de 4 mil. dolari în acest an. Adorian Chiorean, TapTasty: Comunicarea în limba engleză este o direcţie principală pentru noi în 2024

Autor: Adrian Seceleanu 18.04.2024

Anca Luca, start-ups community manager, BCR: Continuăm să sprijinim ecosistemul de start-up-uri şi inovaţie din România cu accent pe R&D, AI şi sectoare cheie: energie, agricultură, industrie şi economie digitală.

Start-up-urile locale Plant an App şi TapTasty se vor concentra în 2024 pe expansiunea pe pieţele interna­ţionale, folosindu-se inclusiv de avantajele aduse de tehnologia AI.

„2024 se anunţă a fi un an foarte interesant. Anul trecut mai mult am explorat zona de AI, am creat produsul, dar am tot pivotat cu el unde să-l poziţio­năm, până când am făcut un parteneriat foarte mare în state cu Slalom din SUA, este o firmă de con­sultanţă şi integrator de sistem cu peste 10.000 de angajaţi,  şi cu care o să acce­lerăm acum ieşirea pe piaţă pe partea de prototipare de scenarii de utilizare de AI. Cam acesta va fi focusul nostru anul acesta şi de aceea suntem şi în Austin, avem workshopuri organizate cu Slalom şi în San Francisco şi o să mai urmeze şi alte locaţii“, a declarat în ca­drul emisiunii ZF IT Generation Bogdan Liţescu, fondator & CEO, Plant an App.

„Am început şi o reorganizare la sfârşit de an, pentru că am crescut mult într-un timp scurt, şi acum ne-am reorganizat mai ales din perspectiva noului produs pe care suntem în curs de a-l lansa.  Ca şi cifre, suntem pe la 1.500.000 de dolari venituri recurente, spre 1.800.000 de dolari. Anul acesta estimăm că o să ajungem spre 4.000.000 de dolari, dacă nu mai mult. Deci se anunţă un an foarte, foarte interesant pentru noi şi de aceea am şi demarat reorganizarea aceasta ca să ne pregătim mai bine de creştere“, a adăugat Liţescu.

Comunicarea în limba engleză este o prioritate în acest an, pentru a atrage clienţi internaţionali a spus Adorian Chiorean, CEO şi cofondator TapTasty, start-up care a dezvoltat solu­ţii de digitalizare pentru restau­rante. „Noi anul acesta avem două di­rec­ţii principale. Prima este aceasta de a începe să comunicăm în limba en­gleză. Practic, noi ne dorim la TapTasty să avem comunicarea în limba engleză, pentru că ne dorim clienţi vorbitori de limba engleză.“

„Bineînţeles, dacă vor veni clienţi din Germania, din Franţa, din Ungaria, de nu ştiu pe unde, care vorbesc engleză, putem să-i deservim şi pe aceea, dar în mod special ne îndreptăm spre vorbitorul de limba engleză. Astfel, ca şi focus, primul lucru este comunicarea de marketing pe limba engleză.“ Utilizarea AI este de asemenea o prioritate, a adăugat el. „Al doilea lucru pe care noi încercăm să-l facem este, efectiv, această direcţie de a încerca să optimizăm, să rafinăm serviciul nostru. Deci, anul acesta, noi am ajuns la TapTasty la un nivel de maturizare destul de înalt în ceea ce priveşte funcţionalităţile, toate lucrurile pe care noi le-am implementat. Şi anul acesta vrem să ne concentrăm, ca şi business, înspre a standardiza tot ceea ce avem şi, desigur, de ce nu, vrem să automatizăm cât de mult sau să optimizăm toate procesele şi cu ajutorul AI-ului.“

BCR, una dintre cele mai mari bănci locale, va continua să investească în programe de susţinere a ecosis?temului de start-up-uri şi care pun în legătură antreprenorii cu companii mari din portofoliul de clienţi al băncii, şi, în mod suplimentar faţă de anii trecuţi, caută şi proiecte în care să investească prin vehiculul special creat, care şi-a început operaţiunile în acest an.

„În continuare ne uităm în piaţă la soluţii cu valoare adăugată atât pentru BCR cât şi pentru clienţii noştri, pentru că ne concentrăm foarte mult pe zona de digitalizare, deci vom ţine foarte aproape de tot ce înseamnă soluţii inovatoare şi cu o amprentă cât mai mare, de soluţii puternice şi viabile pe care fie să le aducem în BCR, fie să intre în discuţii (pentru o investiţie - n.red.) cu Seed Starter, compania de capital de risc corporativ pe care tocmai am lansat-o anul trecut“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Anca Luca, start-ups community manager în cadrul BCR. „Vom continua să sprijinim ecosistemul de start-up-uri şi inovaţie din România cu accent pe R&D, AI şi sectoare cheie: energie, agricultură, industrie şi economie digitală. Deja evaluăm primele investiţii prin fondul BCR Seed Starter şi sperăm să impulsionăm colaborarea între start-up-uri inovatoare şi companii cu prezenţă solidă în piaţă, după ce în ultimii 5 ani am încercat să punem în legătură cât mai multe start-up-uri cu clienţi BCR, companii mari din piaţă“.

Interviurile au fost realizate în contextul participării unei delegaţii de antreprenori, investitori şi mentori la conferinţa SXSW 2024 din Austin, Texas, SUA - unul dintre cele mai titrate evenimente la nivel global, cu susţinerea BCR.

Ce au mai declarat invitaţii în cadrul emisiunii

Bogdan Liţescu, fondator & CEO, Plant an App.

Adorian Chiorean, CEO şi cofondator TapTasty

Anca Luca, start-ups community manager, BCR

Adorian Chiorean, CEO şi cofondator TapTasty: Vrem să automatizăm cât de mult sau să optimizăm toate procesele şi cu ajutorul AI-ului.

Anca Luca, start-ups community manager în cadrul BCR:  În continuare ne uităm în piaţă la soluţii cu valoare adăugată atât pentru BCR cât şi pentru clienţii noştri.