Profesii

Pentru a fi competitivi e nevoie si de redefinirea strategiei

20.09.2004, 00:00 22



Pentru a se impune pe o piata dominata de reprezentante ale firmelor internationale, o firma 100% romaneasca trebuie sa munceasca mult pentru a castiga increderea potentialilor clienti si, mai ales, sa ofere servicii de calitate. In timp, aceasta trebuie sa devina o marca in sine.



Dupa sapte ani de activitate pe piata de training si de consultanta pentru corporatii, firma Interact a decis sa-si redefineasca misiunea, modul in care deserveste piata si locul fata de celelalte firme concurente. "Noul logo al firmei este reprezentativ pentru valorile pe care le promovam - interactivitate, empatie si competenta. Si pana acum clientii ne-au perceput in acest mod, dar conceptul nu era structurat si comunicat intr-un mod eficient in piata. Noul brand este ilustrativ si pentru viziunea noastra de a sprijini est-europenii in dezvoltarea lor ca profesionisti la nivel global, prin furnizarea solutiilor de dezvoltare organizationala", explica Adina Luca, manager departament Development.





Intarirea unei marci romanesti



Aceasta a adaugat ca procesul de rebranding semnalizeaza cresterea profesionalismului si dorinta de a intari o marca romaneasca pentru a putea concura in mod serios cu firmele straine. "Acelasi lucru il fac multe firme romanesti in prezent, din toate industriile. Este modul lor de a pregati intrarea in Uniunea Europeana, o conditie a aderarii fiind abilitatea de a concura si de autosustinere".



In momentul de fata, Interact detine 11 licente internationale pentru fiecare dintre competentele dezvoltate - abilitati de comunicare, cursuri de vanzari, abilitati manageriale, creativitate si inovatie. Cele mai cerute serviciile sunt cursurile de comunicare, de management si simularile de afaceri. "Am reusit sa echilibram oferta noastra cu cererea pietei si putem spune ca exista o oarecare uniformitate intre cele doua. Costurile cursurilor sunt adaptate pietei romanesti, dar reflecta cu siguranta calitatea programelor si investitiile care trebuie facute pentru adaptarea lor la specificul fiecarui client", spune Adina Pana.



Interact colaboreaza cu Seneca College din Toronto, Canada, pentru cursuri online de Hard Skills, in principal de marketing, resurse umane, contabilitate si managementul afacerilor. Printre clienti sai se numara: P&G, GlaxoSmithKline, Nestle, Fujitsu - Siemens, Lafarge, Porsche Romania, ING, Sicomed, Coca-Cola, Leo Burnett, Mobifon, Alstom, Ikea.





Cerinte mult mai specifice



Dupa cum spune Adina Pana, piata de training si consultanta pentru corporatii se imparte intre firmele multinationale, ale caror nevoi sunt diferentiate in functie de industrie si care vin deja cu programe de resurse umane de la firma mama, si firmele romanesti mari si mijlocii care constituie o piata in crestere in Romania. "Spre marea noastra satisfactie, piata se indreapta spre standardizare si spre calitate. Cerintele sunt din ce in ce mai specifice si firmele care construiesc cursuri <pe genunchi> vor fi incet-incet eliminate".



In ceea ce priveste firmele multinationale sau straine, nevoile acestora variaza in functie de obiectivele stabilite de fiecare dintre ele pentru anul respectiv. "Aceste nevoi depind de modul in care fiecare firma decide sa isi dezvolte personalul. In cazul firmelor romanesti, am observat o crestere a nevoilor pentru dezvoltarea managementului, in special a managementului de mijloc. In plus, cred ca in orice firma vor fi intotdeauna nevoi de dezvoltare a abilitatilor de vanzator", a adaugat managerul departamentului Development. diana.sava@zf.ro