Grupul Mobexpert, controlat de omul de afaceri Dan Şucu, a înregistrat o creştere de 5% a vânzărilor în primul trimestru al acestui an comparativ cu acelaşi interval din 2013, într-o perioadă în care piaţa internă de profil nu a scăpat de scădere.
„Ar fi putut fi mai mult dacă nu ar fi fost zăpada de la final de ianuarie şi început de februarie, care a compromis aceste luni. În 2013 nu am avut zăpadă în această perioadă“, a spus Dan Şucu, preşedintele Mobexpert.
În pofida creşterii raportate, omul de afaceri este rezervat în ceea ce priveşte rezultatele din primele trei luni care ar putea duce la o analiză superficială a tendinţei din piaţă şi spune că aşteaptă datele după primul semestru pentru a avea o concluzie relevantă. Astfel, în analizarea vânzărilor din retail de la începutul anului ar trebui să fie luat în calcul Paştele care poate muta consumul dintr-un trimestru în altul.
Mobexpert este cel mai mare jucător de pe piaţa locală a mobilei, care operează o reţea de 32 de magazine (inclusive unităţile de mari dimensiuni) şi nouă fabrici, şi care anul trecut a realizat un rulaj de aproximativ 120 mil. euro, potrivit calculelor ZF. Afacerile grupului s-au aflat pe creştere atât în ultimii trei ani, în pofida scăderilor din piaţă, după ce Şucu a mizat pe anumite segmente care i-au validat aşteptările. Spre exemplu, omul de afaceri a „marşat“ pe mobilierul pentru grădină şi pe decoraţiuni pentru a compensa hemoragia vânzărilor de mobilă. Totodată, Şucu şi-a lărgit colecţiile, adăugând noi piese, şi a intensificat vizitele la târgurile de profil.
În aceste condiţii, după o scădere a rulajului în 2009 şi 2010, cei mai grei ani pentru piaţa locală de mobilă, businessul Mobexpert şi-a reluat trendul ascendent, însă este departe de nivelul maxim de 169 mil. euro atins în 2008.