ZF 24

Dan Şucu, Mobexpert: Privesc cu optimism către a doua jumătate a anului pe măsură ce costurile bancare ajung la o oarecare rezonabilitate

Dan Şucu, preşedintele Mobexpert: „Vedem o creştere la Mobexpert la începutul anului, însă nu am perceput că şi piaţa este în creştere. Nu am considerat niciodată că este o problemă cu dorinţa oamenilor pentru o viaţă mai bună, ci cu nivelul costurilor“.

Dan Şucu, preşedintele Mobexpert: „Vedem o creştere la Mobexpert la începutul anului, însă nu am perceput că şi piaţa este în creştere. Nu am considerat niciodată că este o problemă cu dorinţa oamenilor pentru o viaţă mai bună, ci cu nivelul costurilor“.

Autor: Ioana David

17.04.2014, 15:12 238

Grupul Mobexpert, controlat de omul de afaceri Dan Şucu, a înregistrat o creştere de 5% a vânzărilor în primul trimestru al acestui an comparativ cu acelaşi interval din 2013, într-o perioadă în care piaţa internă de profil nu a scăpat de scădere.

„Ar fi putut fi mai mult dacă nu ar fi fost zăpada de la final de ianuarie şi început de februarie, care a com­promis aceste luni. În 2013 nu am avut zăpadă în această perioadă“, a spus Dan Şucu, preşedintele Mobexpert.

În pofida creşterii raportate, omul de afaceri este rezervat în ceea ce priveşte rezul­tatele din primele trei luni care ar putea duce la o analiză superficială a ten­dinţei din piaţă şi spune că aşteaptă datele după primul semestru pentru a avea o concluzie rele­van­tă. Astfel, în analizarea vân­­zărilor din retail de la începutul anului ar trebui să fie luat în calcul Paştele care poate muta consumul dintr-un trimestru în altul.

Mobexpert este cel mai mare jucător de pe piaţa locală a mobilei, care ope­rează o reţea de 32 de ma­ga­zine (inclusive unităţile de mari dimensiuni) şi nouă fa­brici, şi care anul trecut a realizat un rulaj de aproximativ 120 mil. euro, potrivit calculelor ZF. Afa­ce­rile grupului s-au aflat pe creştere atât în ultimii trei ani, în pofida scăderilor din piaţă, după ce Şucu a mizat pe anumite seg­men­te care i-au validat aşteptările. Spre exem­plu, omul de afaceri a „marşat“ pe mobi­lierul pentru grădină şi pe decoraţiuni pentru a com­pensa hemoragia vânzărilor de mobilă. Totodată, Şucu şi-a lărgit colecţiile, adăugând noi piese, şi a intensificat vizitele la târgurile de profil.

În aceste condiţii, după o scădere a rula­ju­lui în 2009 şi 2010, cei mai grei ani pentru piaţa locală de mobilă, businessul Mobex­pert şi-a reluat trendul ascendent, însă este de­parte de nivelul maxim de 169 mil. euro atins în 2008.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO