Cele 12 reţele de comerţ modern din România deţin - în proprietate sau în chirie pe termen lung - depozite logistice cu o suprafaţă totală de peste 50 de hectare, echivalentul a 50 de hipermarketuri de mari dimensiuni; Kaufland, liderul comerţului modern local după cifra de afaceri, are singur depozite logistice de 190.000 mp, respectiv o treime din totalul deţinut de toate reţelele.
WikiZF: Profilul companiei Kaufland România S.C.S.
Lidl şi Kaufland, supermarketurile cu cele mai mari importuri
——————————————————————————————————————————————————
Citiţi şi:
Lovitura nemţilor de la Lidl şi Kaufland pe piaţa laptelui
Carrefour aduce în România un concurent pentru Lidl
Harta care arată cum îşi împart nemţii de la Kaufland şi Lidl comerţul local modern
——————————————————————————————————————————————————
Kaufland este urmat în topul reţelelor de comerţ după suprafaţa logistică deţinută (în proprietate sau în chirie pe termen lung) de Lidl (110-120.000 mp) şi Carrefour (peste 60.000 mp), potrivit datelor ZF obţinute de la companii şi de la jucătorii din piaţă.
WikiZF: Profilul companiei Carrefour România
Prin comparaţie, cele mai mari companii logistice după spaţiul de depozitare operat au suprafaţe de sub 100.000 mp. H.Essers Logistics, liderul acestui top, are o suprafaţă totală pentru depozitare în 2014 de 83.000 mp.
Depozitele logistice folosite de retaileri sunt fie în proprietate (cum sunt cazurile lui Kaufland sau Lidl, spre exemplu), fie sunt închiriate (cum este cazul Carrefour, spre exemplu). Există de asemenea retaileri, cum sunt cazurile Cora şi Selgros, care externalizează aceste servicii şi lucrează cu companii logistice de la care închiriază suprafeţe mari. Logisticienii oferă însă şi alte servicii complementare, cum este cazul ambalării, al pregătirii produselor şi al transportului.