România a încheiat primul trimestru din acest an pe locul zece în topul european al creşterilor numărului de maşini noi înmatriculate, cu un avans de aproape 19%, la 13.400 de unităţi, după aproape cinci ani în care piaţa locală ocupa primele locuri în topul scăderilor.
În martie piaţa românească a urcat chiar pe poziţia a patra la nivel european, cu o creştere de 38% faţă de perioada similară a anului trecut, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). În martie, în România au fost înmatriculate aproape 4.600 de maşini noi.
Ambele creşteri au fost susţinute în primul rând de achiziţiile realizate de persoanele juridice, în timp ce clienţii privaţi au aşteptat demararea programului de casare din această lună.
„Creşterea este interesantă ca procente, dar palidă când ne uităm la volumele de acum comparativ cu cele din 2007 sau 2008. Creşterea este în continuare susţinută de achiziţiile realizate de firme, iar odată cu demrarea programului de casare, vom vedea şi volume mai mari”, a spus Constantin Stroe, vicepreşedintele Automobile Dacia, care mai deţine funcţia de preşedinte al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).