Companii

Bistriţeanul Ioan Sighiartău a dezvoltat un business de 24 mil. euro pornind de la un microbuz achiziţionat cu 7.000 de mărci germane

Ioan Sighiartău, proprietarul Tabita Tour: În loc să existe o legislaţie clară şi aplicată corect pentru a favoriza dezvoltarea companiilor, ni s-au pus mai mult piedici prin lipsa de reacţie sau prin răspunsuri întârziate la solicitările noastre, în special în ceea ce priveşte autorizarea transportului regulat de pasageri

Ioan Sighiartău, proprietarul Tabita Tour: În loc să existe o legislaţie clară şi aplicată corect pentru a favoriza dezvoltarea companiilor, ni s-au pus mai mult piedici prin lipsa de reacţie sau prin răspunsuri întârziate la solicitările noastre, în special în ceea ce priveşte autorizarea transportului regulat de pasageri

Autor: Laurentiu Cotu

29.07.2014, 20:02 4265

Povestea grupului Filadelfia, o afacere antreprenorială pusă pe picioare în judeţul Bistriţa-Năsăud de Ioan Sighiar­tău, 39 de ani, un fost angajat al Rom­bat Bistriţa, a înce­put în anul 1999, dintr-o întâmplare, du-pă o solicitare de a efectua o cursă în Spania.

„Unui amic care opera curse între România şi Spania i se defectase microbuzul şi ne-a rugat să-i transportăm noi pasagerii. Aveam atunci un microbuz de 8 plus 1 locuri, pe care-l foloseau părinţii mei în mica lor afacere, respectiv cultivau şi comer­cializau legume şi mai deţineau un mic magazin de produse alimentare şi neali­mentare“, îşi aminteşte Ioan Sighiartău.

În anul 1999 accesul în statele Uniunii Europene nu era la fel de facil ca acum, însă norocul a venit din partea tatălui antrepre­norului bistriţean, care avea în acel moment viză, fiind totodată şofer de meserie. Astfel, în 1999 s-a efectuat prima cursă la cerere contra unei sume de 800 de mărci. Ulterior, Ioan Sighiartău împreună cu tatăl şi cu fratele mai mic au decis să demareze un business în transporturi, pe o piaţă care abia începea să se dezvolte. În acei ani existau operatori pentru Germania şi Italia, însă destinaţia Spania era abia în creştere.

„Întrucât deţineam deja un microbuz, nu a fost nevoie de alte investiţii importante, iar din încasările pe care le-am avut în ultimul trimestru din 1999, aproximativ 3.500 de mărci pe lună, am reuşit să mai achiziţionăm încă un microbuz. La începutul anului 2000 am dat oficial startul acestui business şi operam săptămânal două curse pe ruta România-Spania.“

După doi ani de la demararea afacerii, bistriţeanul, care a terminat  Facultatea de Studii Economice (Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj), renunţă la postul de analist marketing deţinut  în cadrul companiei Rombat Bistriţa pentru a se putea procupa de dezvoltarea propriului business. Primul sediu al companiei a fost deschis în comuna Şintereag, judeţul Bistriţa-Năsăud, locul de naştere al antreprenorului bistriţean.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO