ZF Agrobusiness

ZF Agropower. Costul coşului de Paşte a crescut cu 10%. Clienţii au găsit o alternativă la tradiţionalul miel întreg: cumpără drob la bucată, pulpă sau cotlet de berbecuţ

24.04.2024, 00:06 Autor: Florentina Niţu

Tradiţionalul miel întreg, simbol al sărbătorii Paştelui, a fost înlocuit de drobul la bucată, pulpa, pastrama sau cotletul de berbecuţ, odată cu mărirea preţurilor cu circa 10% comparativ cu anul trecut, spune un producător de preparate din carne din Bucureşti. Clienţii s-au adaptat vremurilor şi posibilităţilor, iar în loc să cumpere cu 550 de lei un miel de 10 kg, preferă să ia cu 40 de lei o bucată de drob de 1 kg.

„Faţă de anul trecut am văzut o creştere undeva la 10% comparativ cu Paştele de anul trecut (a costului coşului de cumpărături – n. red.) şi asta am dedus-o imediat din preţul mielului, dar şi al materiei prime pentru executarea multor altor produse“, a spus Cristina Smădu, fondatoare şi director de vânzări al companiei Siomarprod, care deţine carmangeria Meşteşugari de Gusturi din Prelungirea Ghencea. Ea a fost prezentă în cadrul emisiunii ZF Agropower.

Cristina Smădu spune că a observat că preţul mielului a crescut în urma răspunsurilor primite la oferte de preţ cerute de la abatoarele cu care lucrează şi chiar a decis că vor aduce în carmangerie miel doar pe comenzi. „Nu toată lumea şi-l mai permite, dacă ne gândim că un miel la 10 kg va fi undeva la 550 lei. E drept că din acel miel gospodina va face şi ciorbă, şi friptură, dar pe lângă el mai cumpără şi verdeaţă, şi bulion, şi alte produse pentru masa de Paşte.“

Astfel, ea adăugă că clienţii preferă să cumpere drob gata făcut, pentru că ajunge undeva la 40 lei o bucată de un kilogram. Compania mai vinde şi pastramă de oaie, cotletele de berbecuţ, frigărui de berbecuţ.

„Tradiţionalul drob de miel îl facem într-o formă ca de cozonac, îmbrăcat în prapure de miel, cu un ou în mijloc. Căutăm să folosim toate elementele din tradiţie. Totodată, avem cârnaţi de oaie, pentru cei care mănâncă numai astfel de carne în perioada Paştelui, dat fiind faptul că în acest an 1 mai şi Paştele sunt sărbători destul de apropiate una de cealaltă. (...) Dacă nu ia drob clientul, poate ia pulpă de miel, dar, nu mai ia un miel întreg. De altfel, fiind cald afară, mai ia ceafă de porc, muşchi sau piept de pui ori curcan pentru grătar“, a explicat Cristina Smădu.

Chiar dacă inflaţia a afectat preţul, ea spune că încercă să ţină preţuri mici pe cât se poate. „Clienţii pot comanda platouri cu aperitive de la noi, cu ridicare din magazin sau cu livrare acasă şi ajung pe la 120-130 lei.“

De asemenea, compania mai are în gama de produse: ceafă din podul bunicii, produs atestat tradiţional, muşchi file, piept copt la jar, pastrama de vită Black Angus, mititei de vită şi porc, dar şi de vită şi oaie, cât şi cârnaţi proaspeţi. „În acest an, am mai venit cu două produse noi din reţete, de data aceasta inspirate din tradiţia spaniolă: cârnaţi Chorizo şi cârnaţi inspiraţi din regiunea Aragon, care se consumă la grătar, dar şi la o mâncare rapidă, acasă. Sunt clienţi care s-au plictisit de gusturile vechi şi atunci trebuie să creezi anumite inovaţii, dar baza să fie tradiţia.“

În magazinul din Prelungirea Ghencea, intră zilnic circa 200 de persoane. Produsele vedetă din magazin sunt cârnaţi împletiţi cu piept de porc, dar şi cârnaţii de bere, care-s preferaţii bărbaţilor.

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny