ZF Agrobusiness

ZF Agropower. George Bădescu, director executiv, AMRCR: Există premise şi tendinţe de creştere a producţiei interne de alimente. Stabilirea unor priorităţi de producţie într-un mediu foarte concurenţial ar ajuta sectorul

23.04.2024, 00:06 Autor: Mădălina Dediu Panaete

Există state din Uniunea Europeană care şi-au stabilit nişte priorităţi în zona de pro­ducţie agroalimentară, strategie care a venit la pachet cu o serie de sisteme de susţinere a acelei categorii, în concordanţă cu normele comunicare, iar acest model ar putea fi folosit şi de România pentru a-şi creşte competitivitatea pe anumite categorii de produse, crede George Bădescu, director executiv al Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR), care reuneşte toţi actorii principali din comerţul alimentar şi nonalimentar.

„Cred că stabilirea unor priorităţi într-un mediu foarte con­cu­renÅ£ial ar ajuta (agrobusinessul - n.red.). Asta nu înseamnă că celelalte  (do­menii n.red) ar trebui aban­do­nate. Numai că, aÅŸa cum spuneam, dacă toată lumea do­reÅŸte această creÅŸtere, iar stra­tegia este foarte bine stabilită, cu siguranţă lucrurile vor sta altfel ÅŸi în ceea ce pri­veÅŸte această balanţă comer­cială în domeniul agroalimentar“, a spus George Bădescu în cadrul emi­siunii ZF Agropower, un pro­iect susÅ£inut de Banca Transilvania ÅŸi Penny.

Cu toate că România este dependentă de importuri pe anumite categorii de produse precum carnea de porc de exemplu, George Bădescu consideră că „există premise şi tendinţe de creştere a producţiei interne“.

Pe de altă parte, managerul subliniază faptul că România a recuperat în ultimii ani decalajul faţă de ţările din jur, iar comerţul modern a pus şi el umărul la dezvoltarea producţiei.

„Din călătorii, din analize, din tot ceea ce vedem pe teren, am putea spune că comerţul a fost unul dintre pilonii, unul dintre motoarele care au asigurat acest progres şi noi credem că acest lucru ar trebui să continue. Adică a fost o reţetă, anumită abordare care a adus rezultate măsurabile şi din acest punct de vedere, chiar şi cu ochiul liber, dacă facem o comparaţie între ceea ce era nu cu mult timp în urmă şi ceea ce este acum vedem că antreprenoriatul în zona agricolă, cu reverberaţii în procesare şi mai departe în comerţ, a cunoscut un avans deosebit“, a mai spus managerul, care recunoaşte că sunt oportunităţi de creştere şi dezvoltare în continuare a sectorului agroalimentar.

În plus, el dă exemplul faptului că apetitul tot mai mare al românilor pentru produse româneşti se oglindeşte şi în oferta marilor reţele de magazine din comerţul alimentar.

„Putem observa în ultima perioadă un alt fenomen, ÅŸi anume faptul că anumiÅ£i membrii au dezvoltat ÅŸi această zonă de antreprenoriat, au investit destul de mult într-o colaborare cu mici antreprenori care deschid magazine în zona de proximitate, deci mici magazine ÅŸi în altă zonă decât în marele urban, în oraÅŸele mai mici în  zona rurală, deci cu alte cuvinte asistăm la o diversificare foarte mare, atât în ceea ce priveÅŸte zona agriculturii, cât ÅŸi zona comercială“.

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny