ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Un proiect ZF şi CEC Bank. Adrian Răşoiu, FlixBus România: Deservim cu autocare peste 100 de oraşe din România

10.05.2024, 00:05 Autor: Bogdan Alecu

Compania germană FlixBus, cu sediul la München, ce furnizează servicii de mobilitate sustenabile, operând în peste 40 de ţări la nivel mondial, inclusiv în România, pariază pe transportul rutier de persoane, în condiţiile în care investiţiile în infrastructura feroviară întârzie.

„Ca să vă faceţi o idee, am început unde­va în 2018 o linie operată cu două autocare, Bucureşti-Viena, cam atât a fost. În pre­zent, astăzi avem 50 de autocare care operea­ză pe reţeaua care originează din Bulgaria, din România şi merge către Vest. Deci creş­terea a fost semnificativă. Dar operăm doar pe zone internaţionale. Evident, încer­căm să acoperim toată România, deci deservim în jur de 100 de oraşe din România către vestul Europei şi conectăm la reţeaua din vestul Europei. În schimb, oferim doar serviciu internaţional. Motivul este dat, aş spune, poate de cadrul de reglementare la momentul de faţă, care este într-o oarecare măsură învechit şi rigid“, a spus Adrian Răşoiu, business development manager, FlixBus în România, în cadrul emisiunii ZF Investiţi în România! Un proiect ZF şi CEC Bank.

Compania germană de transport ope­rează în prezent în 43 de ţări europene şi de­serveşte un total de câteva mii de destinaţii. În România, FlixBus este prezentă încă din 2016. Modelul de afaceri al companiei se ba­zează pe o colaborare unică la nivel interna­ţional cu companiile locale de transport. „În România, am început să operăm primele curse interna­ţionale în 2016, iar în prezent oferim curse directe din peste 100 de oraşe spre 18 ţări din Europa, în colaborare cu operatori autohtoni de transport“, a precizat Răşoiu.

Tot în 2022, FlixBus şi-a dublat oferta de călătorii comparativ cu anul anterior şi a creat curse şi spre noi destinaţii căutate de români, spre Istanbul  şi spre litoralul din Bulgaria. Mai mult, parteneriatele cu doi ope­ratori locali consacraţi, precum Comati şi Tabita Tour, i-au permis companiei să-şi ex­tin­dă oferta spre ţările nordice şi spre Spania.

„În 2024 am avut un început bun. Mai mult un semnal pozitiv pe care l-am primit, este modul cum am terminat anul 2023, care a fost un an după o revenire. Am revenit puternic în 2023, am avut o creştere significativă faţă de anul precedent, iar acum în 2024, primele luni, pentru noi sunt puţin de extrasezon, începând cu perioada sărbătorilor de Paşte şi perioada concediilor cu perioada de vară, care este o perioadă semnificativă pentru transportul de persoane“, a spus directorul.

Acum, în regiunea României compania se concentrează pe piaţa locală şi cea bulgară.

„Avem linii internaţionale către toată Europa, mergem către vest şi mergem şi în sud către Bulgaria, către Grecia şi chiar şi către Turcia. Litoralul Bulgăresc merge foarte bine, zona de Varna, Bucureşti-Sofia, chiar şi către Grecia, către Salonic. Şi iarăşi câteva, un coridor unde sunt mai multe linii, pentru că noi gândim un pic în coridoare, un coridor foarte uzitat, este zona de Transilvania către Ungaria şi către Viena. Deci, pe exemplu, Timişoara-Budapesta, Timişoara-Viena sau Cluj, Cluj-Budapesta, Cluj-Viena sunt liniile cele mai frecventate de pasagerii noştri“, a subliniat Răşoiu.

 

 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank