Business Hi-Tech

ZF Live. Daniel Slăvenie, CEO & partner, Limitless Agency, agenţie de marketing digital: Piaţa de e-commerce a ajuns la valoarea de 7 miliarde de euro. Anul acesta văd o creştere mică a pieţei

Daniel Slăvenie, CEO & partner, Limitless Agency: Administrăm anual peste 30 de mil. euro ca bugete de marketing. O bună parte din aceste bugete merg spre Google, circa 50%, urmat de Facebook, Instagram, TikTok.

Daniel Slăvenie, CEO & partner, Limitless Agency: Administrăm anual peste 30 de mil. euro ca bugete de marketing. O bună parte din aceste bugete merg spre Google, circa 50%, urmat de Facebook, Instagram, TikTok.

Autor: Alexandra Cepăreanu

04.05.2024, 00:07 57

♦ Limitless Agency a încheiat anul 2023 cu afaceri de 4,3 mil. euro, iar pentru anul în curs compania vizează să atingă pragul de 5 mil. euro pentru cifra de afaceri.

Piaţa românească de e-commerce valora aproximativ 7 miliarde de euro la finalul anului 2023, a spus în cadrul emisiunii de business ZF Live Daniel Slăvenie, CEO & partner al agenţie de marketing digital Limitless Agency. El a adăugat că în prezent piaţa se stabilizează, iar anul acesta creşterea va fi de o singură cifră.

„Piaţa de e-commerce a ajuns la valoarea de circa 7 miliarde de euro, aici intră şi serviciile – precum travel. Anul acesta văd o creştere mică a pieţei, pentru că în prezent piaţa se stabilizează. Deci, piaţa de e-commerce o să fie în creştere şi anul acesta, dar va fi o creştere similară cu cea de anul trecut, o creştere mică. Nu va fi la fel de mare ca în alţi ani şi contează foarte mult ce o să se întâmple şi în mediul geopolitic. În România sunt undeva la 45% dintre utilizatorii de internet care comandă online, iar în ţări mai dezvoltate din Europa aproximativ 95% din utilizatorii de internet fac comenzi online. Deci avem loc de creştere destul de mult şi vor fi presiuni în continuare“, a spus Daniel Slăvenie.

El a explicat că în fiecare an preţul plătit de companiile care sunt active în mediul online pentru a atrage clienţi – preţul per click – creşte.

„De la an la an, cheltuielile de publi­citate în online cresc pentru că şi costul per click creşte pentru că intră mai mulţi jucători în online şi practic funcţionează ca un sistem de licitaţie. Astfel, anul acesta poţi plăti cu 15-20% mai mult per click comparativ cu anul trecut pentru acelaşi număr de comenzi, de aceea e nevoie să ai o strategie pe termen lung şi să îţi fidelizezi clienţii. În continuare în România este loc pentru a intra în zona de online, costul per click este încă destul de mic, comparat cu celelalte ţări din Europa. Ce este important pentru toţi comercianţii, pentru toate companiile la început de drum care intră în mediul online este să aibă un obiectiv bine definit, să aibă un diferenţiator pe piaţă şi după aia să apeleze şi la zona de consultanţă înainte să înceapă să facă efectiv campania de marketing. Pentru că un consultant poate să-l ducă într-o direcţie corectă cu businessul.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO