Business sportiv

Business sportiv. Cum câştigă sponsorii echipei naţionale de fotbal de pe urma fenomenului tricourilor galbene? „Asocierile sportive pentru companii sunt o modalitate inspirată să îşi crească vizibilitatea“

05.07.2024, 00:05 Autor: Miruna Diaconu

♦ Banca Transilvania, Penny, Bergenbier, Autoklass, Bucovina şi Altex sunt unii dintre sponsorii Federaţiei Române de Fotbal şi, implicit, ai echipei naţionale.

Multe companii s-au urcat pe valul creat de fenomenul tricourilor galbene, unde s-a creat o unitate a fanilor români pentru susţinerea echipei naţionale de fotbal. Niciun alt eveniment sportiv din România nu s-a bucurat de un sprijin al fanilor asemănător cu ceea ce s-a întâmplat la ediţia din acest an a Campionatului European de Fotbal, unde România a ajuns în optimi. Stadioanele pline de tricouri galbene, la fel şi străzile din Germania şi România, însă care a fost impactul resimţit de sponsori în urma unei astfel de vizibilităţi?

Banca Transilvania, Penny, Bergenbier, Autoklass, Bucovina şi Altex sunt unii dintre sponsorii Federaţiei Române de Fotbal şi, implicit, ai echipei naţionale.

Sergiu Mircea, directorul de marketing al Băncii Transilvania, spune că această efervescenţă arată sensul comercial al suportului companiilor către echipă şi sport, în general. Astfel, oamenii vor identifica brandul ca un susţinător al sportului.

„În mod cert, efervescenţa din jurul echipei naţionale din ultima perioadă este un semnal important, pozitiv şi optimist pentru companiile care investesc în sport. În primul rând, pentru că validează investiţia şi arată sensul comercial al suportului lor către echipă şi către sport, în general. Asocierile sportive pentru companii sunt o modalitate inspirată să îşi crească vizibilitatea şi magnetismul faţă de clienţi prin faptul că se face un transfer de favorabilitate“, spune Sergiu Mircea.

Pe lângă fotbal, Banca Transilvania a încheiat parteneriate şi cu Comitetul Olimpic şi Sportiv Român sau cu sportivi cunoscuţi precum Simona Halep, Gheorghe Hagi, Ianis Hagi şi echipe şi cluburi de fotbal şi de baschet.

Fotbalul este cel mai iubit sport de pe plan local, fiind sportul rege, care reuşeşte să strângă cei mai mulţi oameni în jurul său dintre toate sporturile. Cu toate acestea, fotbalul românesc nu a mai produs rezultate notabile în ultimele două decenii care să strângă o comunitate atât de mare de suporteri.

În marketing, uneori, rezultatele campaniilor se văd după foarte mult timp, mai ales când rezultatele depind de performanţele unei echipe din sportul românesc. Totuşi, fenomenul tricourilor galbene are efecte benefice asupra celor care au fost alături de echipa naţională chiar înainte de a avea rezultate.

„Fundamental, este un moment bun, care ar putea fi o scânteie pentru un cerc virtuos, în care atenţia publicului să ducă la investiţii crescute, iar acestea să aducă rezultate. Şi mai important este momentul de mândrie naţională. Este foarte bine că EURO24 a unit românii, a contribuit la creşterea selfesteem-ul ca naţiune, ca oameni. În general, românii sunt foarte critici cu România, iar momentul acesta ne arată că momente ca acestea îi impulsionează să se simtă mândri şi egali în lume“, mai spune Sergiu Mircea.

La campania de comunicare din jurul echipei naţionale nu a contribuit doar echipa internă de marketing a Federaţiei Române de Fotbal, ci şi sponsorii prin propriile lor campanii. Penny, unul din sponsorii echipei naţionale, a avut o campanie de comunicare puternică în această perioadă.

„În ultimele săptămâni, am văzut un impact remarcabil al poziţionării noastre faţă de fotbalul din România, printre care şi campania de comunicare amplă 360¬∞ pe care am construit-o cu rolul de a invita românii să se bucure şi să susţină Echipa Naţională, sortimentaţia oferită suporterilor în magazine prin gama SuporteRO ‚Äì prima şi singura marcă proprie de produse dedicată suporterilor Echipei Naţionale, realizată în parteneriat cu Federaţia Română de Fotbal“, spune Lucian Pavel, director de marketing al Penny.

Unul din rezultatele acestei campanii de comunicare a fost creşterea numărului de clienţi în magazine şi, implicit, în creştere vânzărilor. Penny a fost unul din retailerii care au vândut tricourile galbene.

Lucian Pavel este de părere că la fenomenul tricourilor galbene au contribuit şi campaniile de comunicare ale federaţiei şi ale sponsorilor.

„Este important ca această susţinere arătată la meciurile din această vară să continue, şi este şi responsabilitatea noastră să ajutăm suporterii să facă acest lucru. Deja lucrăm la cum putem duce toate acţiunile puse în practică până acum la un alt nivel. Spre exemplu, vom continua să susţinem fotbalul din România cu a doua ediţie a programului Liga punctelor PENNY dedicat cluburilor de copii şi tineri din ţară, dar ne şi pregătim cu alte surprize pentru suporteri odată cu meciurile din septembrie“, mai spune Lucian Pavel.

 

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Superbet