Cele mai valoroase 10 branduri de retail din lume: un singur nume e venit direct în România, Louis Vuitton, iar patru sunt aduse în franciză

Autor: Cristina Roşca 07.05.2020

Amazon (SUA), Alibaba (China) şi McDonald’s (SUA) sunt cele mai valoroase mărci de retail din lume în 2020, un clasament neschimbat faţă de anul anterior, arată cel mai recent studiu BrandZ, ce analizează cele mai valoroase branduri din retail la nivel global. Clasamentul este realizat de compania de cercetare de marketing şi consultanţă Kantar - prezentă pe 90 de pieţe printre care şi România - şi de grupul de media şi comunicare WPP.

Topul celor mai valoroase branduri de retail din lume – ce prinde mărci din retailul nespecializat, alimentar, modă, lux, bricolaj dar şi din zona de restaurante şi cafenele – este dominat la vârf de mărci americane. Mai exact, şase din 10 branduri sunt originare din SUA, deşi între timp au devenit nume globale. Alte trei provin din Franţa şi unul singur din China. Studiul mai arată că principalele 10 branduri din clasament devin şi mai puternice, având o creştere medie a valorii de 16,4%, depăşind rezultatele întregului sector. Spre comparaţie, top 75 are o rată medie de creştere de 12%.