DB Schenker România îşi propune ca în 2020 să menţină nivelul de business comparativ cu cel din 2019.
DB Schenker, divizia de logistică a gigantului german Deutsche Bahn, a finalizat anul 2019 cu afaceri în creştere cu 2% faţă de anul anterior, ritmul de creştere încetinind uşor, după ce anul 2018 businessul creştea cu 6% faţă de 2017, potrivit oficialilor companiei şi calculelor ZF.
Citeşte suplimentul Logistică & Transporturi în format e-paper
„În 2019 compania a realizat o cifră de afaceri de aproximativ 612,5 milioane de lei, iar targetul pentru 2020 este de a menţine aceeaşi valoare, însă directorul companiei a subliniat că va fi extrem de dificil de realizat acest lucru, având în vedere circumstanţele“, a spus Albin Budinsky, CEO al DB Schenker România.
Anul 2020 reprezintă unul cu circumstanţe extraordinare, pe fondul pandemiei care a adus într-un timp de numai câteva săptămâni o recesiune. „Într-adevăr, avem de-a face cu timpuri pline de provocări. Multe companii au oprit producţia, în special cele din industria auto. Ne confruntăm cu o lipsă a volumelor şi cu siguranţă situaţia va continua şi în perioada următoare, chiar şi după ce economia se va redeschide“, a explicat Albin Budinsky. În acest context începând cu sfârşitul lunii martie toate uzinele auto din Europa şi-au închis porţile, la fel ca şi cei mai mulţi producători de componente. De partea cealaltă, după data de 21 aprilie constructorii au reluat treptat producţia, însă acum principala problemă o reprezintă piaţa auto, care la nivel de martie a scăzut cu peste 50% la nivel european.
DB Schenker spune că se concentrează acum pe păstrarea calităţii serviciilor existente. „Trebuie să subliniem faptul că DB Schenker oferă întreaga gamă de servicii logistice şi de transport – transport rutier – grupaje sau încărcături complete, transport aerian, maritim, ferovial, logistică - managementul lanţului de aprovizionare, târguri şi expoziţii, operaţiuni portuare, brokeraj pentru vamă.
Compania acoperă toate industriile şi sectoarele de business. Dintre toate însă, industria auto este foarte puternic prezentă în companie, iar directorul DB Schenker România a subliniat că se vor concentra inclusiv pe atragerea de noi clienţi, însă cu siguranţă vor face tot posibilul pentru a întări parteneriatele şi afacerile existente.
„Toate domeniile de afaceri sunt afectate de această criză, însă transportul internaţional este cu precădere afectat. Suntem mândri să spunem că în ciuda situaţiei dificile, toate diviziile europene ale DB Schenker încă lucrează la capacitate maximă, cu toate măsurile de precauţie adoptate de către angajaţi“, a spus Albin Budinsky. În plus, dincolo de sectorul automotive, compania are inclusiv personal calificat pentru transportul de produse medicale.
În ciuda crizei, pe fondul pandemiei de COVID-19, există şi oportunităţi de afaceri precum noi rute care pot fi deschise.
„Există oportunităţi în orice criză. Şi noi am căutat să ne adaptăm modelul de business în conformitate cu situaţia din piaţă. Avem cerere mai mare pe transport aerian, în special pentru echipamente medicale“, a explicat directorul DB Schenker România.
Dar măsurile adoptate de Executiv pentru transportatori sunt bune? „În opinia mea, Guvernul României a încercat să ajute şi să susţină industria transporturilor de mărfuri, iar în comparaţie cu alte ţări, nu o ducem rău în acest moment“, a explicat Albin Budinsky.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE